بزرگراه توحید قشم با حضور معاون وزیر راه افتتاح شد+ فیلم

قشم - ایرنا - قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان امروز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: طول مسیر بزرگراه توحید ۱۰ کیلومتر رفت و ۱۰ کیلومتر برگشت است.

سعید اکبریان ادامه داد: بخش نخست این‌ طرح تا روستای نخل‌گل در ۲ مسیر رفت و برگشت هر مسیر به طول ۲.۵ کیلومتر بهره برداری شده است.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی قطعه یک این بزرگراه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و با اجرای رفیوژ میانی، جداول کناری، احداث روشنایی و آسفالت افتتاح شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: افتتاح و بهره برداری از این بزرگراه با هدف تحقق توسعه پایدار جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌های مواصلاتی سطح جزیره و خدمت رسانی بهتر به گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام شده است.

بزرگراه توحید قشم با حضور معاون وزیر راه افتتاح شد+ فیلم

در آیین افتتاح این بزرگراه امام جمعه، رییس سازمان منطقه آزاد، رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، رییس تبلیغات اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم حضور داشتند.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha