آستان مقدس ۶ امامزاده در آذربایجان‌غربی میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: آستان مقدس ۶ امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان های مختلف استان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شدند که این همایش، فردا /جمعه/ همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیف الله رستملو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این همایش، همه ساله همزمان با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، افزود: پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای برگزاری این همایش انجام شده تا شاهد برگزاری باشکوه این همایش در امامزادگان و بقاع متبرکه باشیم.

وی با بیان اینکه این مراسم در سه شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد، افزود: امامزادگان غریب حسن و سراج الدین ارومیه، امامزاده سید بهلول (ع) و شیخ نوایی خوی، امامزادگان برگشاد و سید محمد (ع) سلماس و اکثر مصلاهای استان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی خواهند بود.

وی اظهارکرد: رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی‌گناه در فلسطین و غزه مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

آستان مقدس ۶ امامزاده در آذربایجان‌غربی میزبان همایش شیرخوارگان حسینی شد

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد شهید ۶ ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع) و کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛ این مراسم در صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع) را در مجلس می‌گردانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha