بیش از نصف بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی درآمد ندارند/ساماندهی سه بقعه در دستور کار

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای استفاده بهینه از ظرفیت همه بقاع متبرکه در راستای اجرای برنامه های فرهنگی هنری گفت: البته باید توجه داشت که بیش از نصف این بقاع درآمدی ندارند و همین امر اجرای برنامه های فرهنگی را با مشکل مواجه می کند.

حجت الاسلام سیف الله رستملو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بقاع متبرکه در آذربایجان غربی ۳۳ مورد است که از این تعداد ۱۶ بقعه درآمد دارند و برنامه های فرهنگی در آنها اجرا می شود و بقیه درآمدی ندارند.

وی اظهارکرد: امامزاده سید بهلول و شیخ نوایی خوی و امامزادگان محمد و ابراهیم و آرامگاه عرب باغی تا حدودی در آمد دارند و می توان در آنها برنامه های فرهنگی اجرا کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برنامه ساماندهی امامزاده سید بهلول خوی، ابن خلیلان ارومیه و امامزاده حضرت ابوالفضل (ع) چایپاره در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: آستان مقدس برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه به دلیل آثار تاریخی بودن هنگام بازسازی و مرمت نیازمند طی مراحلی هستند و این امر زمان مرمت و بازسازی را طولانی تر و هزینه برتر می کند.

به گزارش ایرنا، امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی در طول سال و ایام و مناسبت هایی چون ایام محرم، ماه رمضان و مناسبت های مذهبی دیگر میزبان عزاداران، سحنرانان، روحانیان و اقشار مختلف مردم می شوند.

از جمله امامزادگانی که بیشترین استقبال را در مناسبت های مختلف از مردم می کنند امامزادگان محمد و ابراهیم، امامزاده غریب حسن و شیخ نوایی خوی است.

همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه درطول سال میزبان برنامه هایی چون طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha