۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85536145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۵ میلیارد ریال طرح بهداشتی و درمانی در خمین افتتاح شد

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: سه طرح طرح بهداشتی و درمانی به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال با حضور نماینده مردم خمین در مجلس و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، دکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در جمع خبرنگاران افزود: ۲ فاز از ساختمان زنجیره سرما (محل نگهداری سرم، واکسن و مواد بیولوژیک) افتتاح شد.

وی ادمه داد: فاز سوم نیز به منظور نگهداری در دمای منفی ۸۰ برای سرمهای بیولوژیک و به زودی آماده سازی می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: این مرکز دومین مرکز جامع زنجیره سرما در استان مرکزی پس از اراک است.

رحیمی با اشاره به اینکه زیربنای مرکز زنجیره سرمای خمین ۱۲۰ مترمربع است افزود: ۳۰ میلیارد ریال برای احداث این مرکز هزینه شده است.

وی تاکید کرد: این سیستم با بالا بردن ضریب ایمنی نگهداری واکسن می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اطمینان بیشتر در جلوگیری از بیماری های واگیر ایفا کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: واکسن‌ها از زمان تولید تا زمان استفاده باید در یک محیط با دمای مخصوص نگهداری شوند تا آسیب نبینند، این دستگاه‌ها به‌صورت هوشمند از سیستم هشدار دهنده ثبت وضعیت نگهداری واکسن برخوردار هستند.

وی ارزش دیزل ژنراتور مخصوص زنجیره سرما اهدایی سازمان بهداشت جهانی را ۲۰ میلیارد ریال بیان کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اهدی ۱۵ دستگاه موتور سیکلت به بهورزان خمین را از دیگر طرح‌های این دانشکده بیان کرد و افزود: ارزش این تعداد موتور سیکلت‌ها ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رحیمی هدف از اهدای موتورسیکلت به بهورزان را تسهیل در خدمات دهی در مناطق روستایی زیرمجموعه این بهورزان بیان کرد.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز شماره چهار خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خمین گفت: مساحت این مرکز ۶۵۰ مترمربع است و با اعتبار ۸۵ ریال احداث شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: آموزشی بودن ویژگی مهم این مرکز جامع سلامت است و تمام دانشجویان دانشکده علوم پزشکی خمین می‌توانند از این مرکز استفاده کنند.

رحیمی بیان کرد: این مرکز جامع سلامت از تمام واحدهای پزشک و درمان، بهداشت و مشاوره تغذیه و مامایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha