رکورد جدید تولید نفت ونزوئلا در ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- تولید نفت ونزوئلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ با افزایش ۴.۶۲ درصدی نسبت به سه ماه اول سال جاری، به ۹۲۲ هزار بشکه در روز رسید و «اوپک» این کشور را به عنوان دومین عضو این سازمان با بیشترین افزایش در استخراج نفت خام در ماه ژوئن (خرداد- تیر) معرفی کرد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای تله‌سور، بر اساس داده‌هایی که در جدیدترین گزارش منتشر شده توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ارائه شده است، میانگین تولید ونزوئلا در ماه ژوئن (خرداد- تیر) ۸۵۱ هزار بشکه در روز بود.

به این ترتیب، ونزوئلا دومین کشور عضو اوپک با بیشترین افزایش تولید در ماه ژوئن بود.

بر اساس گزارش اوپک، آمارهای منابع ثانویه این سازمان نشان می‌دهد تولید نفت ۸۵۱ هزار بشکه‌ای ونزوئلا در ژوئن، ۲۱ هزار بشکه بیشتر از ماه قبل (مه/ اردیبهشت- خرداد) بود و رکورد جدیدی را برای سال ۲۰۲۴ به ثبت رساند.

طبق ارقام اوپک، میانگین تولید نفت ونزوئلا در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ میلادی، ۸۳۵ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به استخراج سه ماهه اول سال ۱۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

داده‌های اوپک تایید می‌کند که تولید نفت ونزوئلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به‌صورت پایدار افزایش یافته است.

قیمت نفت خام ونزوئلا

قیمت نفت خام ونزوئلا در ماه ژوئن به طور متوسط ‌۶۹.۲۳ دلار در هر بشکه بود. در چشم‌انداز سال به سال، قیمت نفت در آخرین ماه سال ۲۰۲۴ (دسامبر/ آذر- دی) با افزایش حدود ۱۰ دلار در هر بشکه از ۵۹.۳۵ به ۶۹.۹۳ پیش‌بینی شده است.

با وجود تحریم‌ها که عملیات نفتی ونزوئلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با توجه به اینکه نفت مرجع اوپک در ۱۲ ماه گذشته ۴.۲۶ به ازای هر بشکه افزایش یافته است، افزایش سالانه نفت خام ونزوئلا بالاتر از سبد اوپک بوده است.

دولت ونزوئلا بارها تاکید کرده است که بحرانی که صنعت نفت این کشور متحمل شده است به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه شرکت دولتی نفت این کشور (PDVSA) است.

صادرات نفت به طور سنتی منبع اصلی درآمد خارجی ونزوئلا بوده است، اما طی پنج سال گذشته، تولید نفت خام این کشور به شدت کاهش یافته است.

داده های ثبت شده از میزان تولید نفت ونزوئلا از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، نشان‌دهنده بهبود قابل توجه در مقایسه با سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ است که این رقم به طور میانگین به ترتیب ۷۸۳ هزار و ۷۱۶ هزار بشکه در روز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha