۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۵:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85536766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مکرون: ناتو برنامه‌ای برای دخالت مستقیم در اوکراین ندارد

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که تمایل خود را برای اعزام نیروی خارجی به اوکراین نشان داده است، گفت که ناتو هیچ برنامه‌ای برای مداخله مستقیم در این جنگ ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، مکرون که برای شرکت در نشست سران ناتو به واشنگتن سفر کرده است، پنجشنبه به خبرنگاران گفت: هر چند احتمال مشارکت مستقیم ناتو در مناقشه اوکراین رد شده است اما مهم است که اعضای این پیمان حمایت موثری از کی‌یف به عمل آورند.

وی افزود: روسیه نباید پیروز شود. نه تنها آینده اوکراین در خطر است بلکه صلح و امنیت هر کسی در قاره اروپا در معرض خطر است.

مکرون خاطرنشان کرد که فرانسه تا «هر زمان که لازم باشد» به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

وی همچنین درباره سفر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به چین و روسیه برای انجام «ماموریت صلح» در اوکراین تصریح کرد که اوربان هیچ ماموریتی از جانب اتحادیه اروپا در این رابطه نداشته است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در بحبوحه نگرانی‌ها درباره سلامتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد تا وی از حمایت کرده و او را فردی معرفی کند که زمام امور موضوعات مهم است.

مکرون گفت: چهارشنبه توانستم موقع شام صحبتی طولانی با بایدن داشته باشم. او را مثل همیشه رئیس جمهوری یافتم که در رابطه با موضوعاتی که خوب به آنها آگاه است، زمام امور را در دست دارد و روشن عمل می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه درباره گاف‌های مکرر بایدن نیز که نگرانی‌ها درباره سلامت روانی و ذهنی رئیس جمهور آمریکا را شدت بخشیده است، اظهار کرد: همه ما تپق می‌زنیم. برای خود من هم اتفاق افتاده است و ممکن است که فردا روی باز هم رخ دهد.

بایدن در تازه ترین گاف خود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را «رئیس جمهور پوتین» معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha