۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85537076
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت خرم آباد: فلسفه قیام اباعبدالله دانشگاهی برای همه است

خرم آباد - ایرنا - امام جمعه موقت خرم آباد گفت: فلسفه قیام اباعبدالله دانشگاهی برای همه است تا ارزش ها و خوبی ها را فرا بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یک لشکر مرکز فضیلت ها به فرماندهی اباعبدالله الحسین(ع) و لشکر مقابل پلیدی ها به دور عمربن سعد بود و واقعه کربلا رخ داد تا ارزش ها و خوبی ها را یاد بگیریم و زشتی ها نیز نشان داده شود.

وی بیان کرد: برخی، اشتباهات اقوام، خانواده، دوستان و همکاران را نمی بخشند اما در کربلا همان حری که راه را بر امام حسین(ع) و یارانش بست پشیمان شد و اباعبدالله او را بخشید و این درسی اخلاقی است که معصومین به ما می دهند.

امام جمعه موقت خرم آباد افزود: اگر می خواهید خداوند شما را ببخشد باید در حق دیگران بخشش داشته باشید که این همان ارزش های اخلاقی معصومین است.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) تصریح کرد: بزرگداشت این روزها نشانه تقوا است و چنانچه لازم باشد حتی باید جان خود را هم در راه این بزرگداشت فدا کرد.

وی با تاکید بر هزینه کرد در راه عزای امام حسین (ع) تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند فرزندان خود را با سه خصلت محبت پیغمبر، محبت اهل بیت و قرائت قرآن پرورش دهید.

وی همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: این فریضه از اهداف قیام اباعبدالله و وظیفه ای عمومی است که باید با زبان نرم انجام داد.

حجت‌الاسلام شمسی فر اضافه کرد: بالاترین درجه بهشت متعلق به ائمه معصومین است و کسانی که در اعتقادات، اخلاق و ارزش ها با ائمه همراهی کنند بهشت جایگاه آنان می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha