۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85537483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشکیل کارگروه بررسی فوت بوکسور ملایری، مقصر کیست؟

همدان- ایرنا- تشکیل کارگروه رسیدگی به حادثه درگذشت بوکسور جوان ملایری و شناسایی مقصران این اتفاق تلخ در حالی با دستور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ابلاغ و امروز طی نشستی در همدان اجرا شد که اذعان خبرنگاران و دست اندرکاران این رشته ورزشی، امکان پیشگیری از بروز این حادثه تلخ وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسین موسی‌خانی بوکسور جوان ملایری در فینال مسابقات استان همدان حضور یافت و دقایقی پس از مبارزه فینال دچار ضعف بدنی شد.

با وجود انتقال وی به بیمارستان و عمل جراحی، این بوکسور جوان پس از چند روز بستری بودن، روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد و خانواده بوکس را عزادار کرد.

دستگاه ورزش همدان پس از دستور وزیر ورزش مبنی بر تشکیل کارگروهی پنچ نفره برای رسیدگی به حادثه درگذشت بوکسور جوان ملایری، امروز نشستی را برگزار کرد.

نشستی که پشت درهای بسته برگزار شده و هنوز خروجی آن مبنی بر علل و عوامل بروز این حادثه هنوز رسانه‌ای نشده است.

در روزهای اخیر خبرنگاران ورزشی و دست اندرکاران بوکس استان همدان پیرامون این حادثه نکته نظراتی را بیان کردند ضمن اینکه واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجزای داشت.

عمو و مربی این بوکسور فوت شده در گفت وگویی عنوان کرد: در راند دوم مسابقه فینال حریف یاسین شروع به زدن ضربات خطا کرد که با اخطار داوران روبه‌رو شد و در آغاز راند سوم یک ضربه خطا کمر به پایین به یاسین زده شد که باتوجه‌ به خطای آگاهانه و عمدی حریف او بر اساس قوانین باید دیسکالیفه و بازنده اعلام می‌شد.

تشکیل کارگروه بررسی فوت بوکسور ملایری، مقصر کیست؟

موسی خانی افزود: ناداوری و ناآگاهی داور در این مسابقه مشهود بود، با توجه ‌به ضربات خطا سوپروایزر می‌توانست بازی را متوقف کند و بازیکن خاطی اخراج و دیسکالیفه شود.

وی مدعی شد: متأسفانه نبود آمبولانس و پزشک و بی‌کفایتی داور باعث شد یاسین به کما برود ضمن اینکه فیلم مسابقات برای چندین داور بین‌المللی ارسال شده و آنها به‌ وضوح اعلام کردند که داور اشتباه داشته است.

محمد حسامی از ورزشی نویسان همدان در فضای مجازی پرده از جزییات این حادثه برداشت و در کانال خود نوشته است، مرحوم موسی‌خانی در حین بازی دچار گیجی می‌شود اما باز هم داور توجهی نمی‌کند.

او در مطالب خود به نقل از مربیان بوکس و نزدیکان این جوان فوت شده، نبود آمبولانس در کنار سالن مسابقه، نبود پزشک در سالن و ضعف داور در کنترل ضربات حریف اشاره می‌کند.

سعید دهقان آزاد رییس هیات بوکس همدان نیز به بیان برخی جزییات پیرامون این حادثه پرداخت و هیات خود را مبرا از قصور در این حادثه تلخ عنوان کرد.

با این حال هم اکنون کارگروه استانی پیرامون بررسی دلایل این حادثه تشکیل شده، موضوعی که شاید نوش دارو پس از مرگ سهراب به نظر برسد و مقصر یا مقصران آن دردی از تلخکامی خانواده این بوکسور جوان دوا نمی‌کنند.

نظارت دقیق بر امکانات مورد نیاز برای برگزاری مسابقات، انجام تست‌های پزشکی قبل از بازی، بهره‌مندی از عوامل باتجربه در هر مسابقه ورزشی و بکارگیری داوران مجرب، چه بسا مانع از هرگونه اتفاق ناخوشایند شود که امید است از این پس بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha