۵۳ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های استان بوشهر واریز شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت:۵۳ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در سال گذشته و سه ماه اول امسال به جساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این استان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، " محمد جواد رستمی " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان، ۱۲ هزار میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ارزش افزوده سه ماه نخست امسال است که برای توسعه عمران و آبادانی شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان بوشهر پرداخت شده است.

وی افزود: پارسال ۱۳۰هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم در استان بوشهر وصول شد که عمده آن مربوط به صنایع پتروشیمی، فعالان اقتصادی بزرگ و بازرگانان بود.

رستمی با اشاره به اینکه از ۱۶ تا ۲۲ تیر ماه به‌ عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده، یادآور شد: اهمیت پرداخت مالیات در همه جوامع به عنوان درآمد پایدار دولت از جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: اخذ مالیات از فعالان اقتصادی، بازاریان، کسبه و صنوف مختلف براساس عدالت و طرح جامع مالیاتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تعداد مودیان دارای پرونده مالیاتی در استان بوشهر ۲۲۳ هزار و ۴۸۳ نفر است.

بیشتر بخوانید

۱۳۸هزار میلیارد ریال مالیات در استان بوشهر وصول شد

سهم ناچیز اصناف استان بوشهر در درآمد مالیاتی

بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال مالیات در بوشهر وصول شد

رستمی ادامه داد: ۸۹ هزار و ۸۱۰ اظهارنامه اشخاص حقیقی و چهار هزار و ۷۴۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی پارسال مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر ارایه شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: غالب مودیان مالیاتی بزرگ این استان که از شرکت‌های نفت و گاز و پتروشمی هستند، مالیات‌های خود را در این استان پرداخت می‌کنند و ۲ شرکتی نیز که مالیات های خود را در خارج استان پرداخت می کنند طی فرایند سهم آنها به استان واریز می‌شود.

رستمی ادامه داد: در مجموع ۱۰ درصد از منابع مالیاتی این استان در خارج از بوشهر قرار دارد که مشکلی برای دریافت سهم مالیات آنها نیست.

وی یادآور شد: سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر پنج درصد است و بیشترین سهم را شرکت‌های بزرگ به عنوان مودیان حقوقی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha