۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85537613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمای شدید در آمریکا؛ ۸۰۰ هزار نفر در خاموشی بعد از طوفان «بریل»

تهران-ایرنا- طوفان بریل در آمریکا به قطعی گسترده برق در ایالت تگزاس منجر شده  و گرمای بی سابقه، مراجعه به بیمارستان ها را افزایش داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گاردین نوشت با گذشت ۵ روز از طوفان بریل، تقریبا ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر هیوستون ایالت تگزاس در خاموشی بسر می برند. قطع برق با هشدار گرما و افزایش دمای بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۷ درجه سانتیگراد) همراه شده است.

ساکنان هیوستون، افزایش دما را طاقت فرسا توصیف کرده و می گویند دچار بی خوابی در شب ها شده اند. گرمای سوزان همچنین آنها را نگران وضعیت سلامت افراد بزرگسال، کودکان و افراد معلول کرده است.

یک شهروند آمریکایی که مدیریت هتلی را برعهده دارد که برق آن قطع نیست، گفت تیم او فقط در یک روز۲ هزار تماس تلفنی از سوی افرادی دریافت کرده اند که به دنبال رزرو اتاق هستند. به گفته او، به طور معمول تماس های روزانه فقط چند صد نفر است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی در آمریکا، افزایش تقاضا برای اتاق های خنک در هتل ها، قیمت ها را بالا برده و دادستانی کل با مواردی از شکایت به دلیل افزایش قیمت ها مواجه شده است.

این دومین بار در ماه های اخیر است که هوستون با قطع برق گسترده مواجه شده است. در مه (اردیبهشت) گذشته نیز طوفان سهمگین برای چند روز حدود یک میلیون نفر را در خاموشی فرو برد.

اصلی ترین شرکت تامین کننده برق شهر هیوستون، سقوط درختان بر روی خطوط برق را در این خاموشی ها مقصر دانسته است اما داده های آزمایشگاه های «ویسکر» (Whisker) که خاموشی برق را ردیابی می کند نشان می دهد که شبکه برق این شرکت یکی از آسیب پذیرترین شبکه ها در آمریکا است و میانگین قطعی برق در این شبکه برق رسانی بیش از دو برابر میانگین ملی است.

گرمای شدید در آمریکا؛ ۸۰۰ هزار نفر در خاموشی بعد از طوفان «بریل»

گِرِگ آبوت فرماندار تگزاس که برای شرکت در یک نشست توسعه اقتصادی به آسیا سفر کرده خواستار تحقیقات درباره قطعی برق در هوستون شده و روز پنجشنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با درخواست کمک های فدرال برای این شهر آن را یک فاجعه بزرگ اعلام کرد.

چالش بیمارستان های تگزاس با افزایش مراجعه بیماران

گرمای شدید همچنین مراجعه به بیمارستان ها را در هوستون افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات پزشکی آمریکا روز جمعه گفتند که قطعی گسترده برق ناشی از طوفان بریل، موجی از بیماران را برای درمان بیماری های ناشی از افزایش گرما و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دلیل استفاده نادرست از ژنراتورهای برق خانگی روانه بیمارستان های هوستون کرده است.

بیمارستان های هیوستون تعداد بیماران اورژانسی خود را حدود دو برابر بیشتر گزارش داده اند. به گفته اداره مدیریت اورژانس هیوستون، بیش از ۳۲۰ بیمار دچار بیماری های ناشی از گرمازدگی هستند که سه برابر حد نرمال در این ماه از سال است.

طوفان بریل منجر به کشته شدن دست کم ۹ نفر در آمریکا و ۱۱ نفر در دریای کارائیب شد.

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی شمار خانه ها و اماکن کسب وکار که دچار قطعی برق شده اند را بیش از یک میلیون اعلام کرد.

این روزنامه شمار کشته های ناشی از طوفان بریل از دست کم ۴ نفر اعلام کرد ونوشت طوفان باعث لغو بیش از ۱۳۰۰ پرواز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha