۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85537769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در اصفهان از مرز ۱۲۰ هزار تن گذشت

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85537769
خرید گندم در اصفهان از مرز ۱۲۰ هزار تن گذشت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت برداشت و خرید گندم در استان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از مرز ۱۲۰ هزار تن گذشت.

محسن ضیائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۵ هزار محموله گندم به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال از ابتدای فصل برداشت تاکنون بصورت تضمینی از کشاورزان شرق، شمال و مرکز استان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

وی ادامه داد: این میزان گندم توسط ۱۲ هزار کشاورز به مراکز خرید، تحویل داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم، امسال حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

وی از ثبت نام حدود ۱۳۵ هزار کشاورز گندمکار در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: تمامی کشاورزان گندمکاری که قصد تحویل کالای خود به دولت را دارند باید پیش از برداشت محصول با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی محل کشت، نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه ای، حساب بانکی و همچنین میزان کشت خود اقدام کنند.

ضیائی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم مانند سال های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی استان تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با هدف سرشماری دقیق بهره‌برداران کشاورزی، قطعات زراعی و باغی، دام و طیور، آب و خاک، شیلات و صنایع کشاورزی و همچنین به‌روزرسانی آمار و اطلاعات پایه کشاورزی، آبادی‌ها، کارشناسان پهنه و مراکز جهاد کشاورزی راه اندازی شده است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha