۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85537804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست : تالاب صالحیه به کانون گرد و غبار در البرز تبدیل شده است

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: تالاب صالحیه واقع در شهرستان نظرآباد به علت خشک شدن بخش عمده آن به کانون گردوغبار در این استان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، « مجید درگی» روز شنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی مدیریت شرایط اضطرار و گرد و غبار استان البرز افزود: فرسایش خاک و چرای بی رویه دام در محدوده تالاب صالحیه، بخشی از عوامل تبدیل این تالاب به منشا تولید گرد و غبار در استان است.

وی بیان کرد: با دستور ویژه رئیس جمهور شهید، برای تالاب در جریان سفر اول به استان البرز این موضوع به جد در دستور کار قرار گرفت.

درگی اضافه کرد: برنامه عملی برای پژوهش و آینده نگری استان البرز به همراه مطالعات احیا تالاب صالحیه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دست اقدام قرار گرفته است .

وی با اشاره به توقیف ۹۰ نفر شتر برای جلوگیری از تعلیف غیر مجاز در تالاب صالحیه، ادامه داد: برای احیای این تالاب باید تکلیف هر دستگاه اجرایی به صورت جزیی مشخص شود تا بتوان کمیت و کیفیت فعالیت آنها را در این خصوص به طور دقیق پیگیری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به بازدید نماینده سازمان ملل متحد از تالاب صالحیه یادآورشد: مشکلات زیست محیطی این تالاب از طریق دستگاه قضایی استان به دادستان کل کشور و سایر مسوولان فرادستی منعکس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت موضوع لازم است تمام دستگاه های اجرایی متولی به همراه فرمانداران شهرستان های استان برنامه ریزی دقیق را درجهت پیشگیری از ایجاد کانون های گرد و غبار داشته باشند .

« مهدی مهرور» افزود: تمهیدات لازم برای پیشگیری از این معضل زیست محیطی باید با اجرای طرح های پیشگیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی بیان کرد: از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم داشت و لازم است تدابیر لازم نیز ازسوی دستگاه های متولی از جمله محیط زیست صورت گیرد .

وسعت تالاب صالحیه ۴۸ هزار هکتار است که ۱۶ هزار هکتار آن در حوزه شهرستان نظرآباد و استان البرز و مابقی آن در استان قزوین قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha