۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85537930
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۲ اثر میراث طبیعی گیلان به استاندار ابلاغ شد  

رشت – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ملی ۲ اثر میراث طبیعی استان در فهرست آثار ملی و ابلاغ آن به استاندار خبر داد.

ولی جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درخت افرا پلت کهنسال لنگرود و منظر طبیعی بشکافته سنگ و عروس طله(طلا) سیاهکل ۲ اثر ثبت شده مذکور در فهرست میراث طبیعی کشور است.
وی اظهار کرد: آثار یادشده به ترتیب با شماره‌های ۱۲۷۹ و ۱۲۷۸ در شهرستان لنگرود بخش اطاقور دهستان لات لیل – روستای لیارود و شهرستان سیاهکل بخش دیلمان روستای ملومه در فهرست ملی کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: در ابلاغ آثاریادشده به استاندار، آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خانه است؛ هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.
جهانی ثبت آثار را زمینه محافظت بهتر از آنها دانست و گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها، مردم و علاقمندان به مواریث ارزشمند فرهنگی، بستر لازم برای صیانت و پاسداشت آثار فاخر استان بیش از پیش فراهم آید.
بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی از گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که بیش از ۵۰۰ اثر از آنها میراث طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha