۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85538085
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برق ۶۷ اداره پرمصرف در استان سمنان قطع شد

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85538085
برق ۶۷ اداره پرمصرف در استان سمنان قطع شد

سمنان - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق سمنان گفت: برق ۶۷ اداره پرمصرف در این استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پاک طینت روز شنبه به رسانه‌ها افزود: قطع برق مشترکان در هفته گذشته با هدف اجرای طرح مدیریت بار مصرف تابستان ۱۴۰۳ و به منظور مشارکت دستگاه‌های اداری و نهادهای دولتی انجام شد.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های موجود، مشترکان اداری در صورت خودداری از همکاری در برای کاهش مصرف برق در ساعات اداری و غیراداری، علاوه بر قطع برق، با محدودیت‌های بیشتری مانند معرفی به دستگاه‌های حاکمیتی با عنوان عدم پایبندی به مصوبات موجود مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به انجام تنظیمات کنترل حد مصرف بر روی کنتورهای ادارات و بانک‌های استان، از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ تاکنون حدود یک‌هزار مورد فرمان قطع برق از راه دور صادر شد که در همین راستا برق ۶۷ اداره به دلیل عدم کنترل سقف مصرف مجاز، برابر با مصوبه هیات وزیران، قطع شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع سمنان تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران ادارات و بانک‌های استان موظف هستند در مقایسه با بار مصرفی سال ۱۴۰۰، مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند، که رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های موجود در برخی ادارات منجر به صدور فرمان و مشمول برنامه قطع شد.

وی یادآور شد: اگرچه تمام ادارات استان سمنان ، مجهز به کنتورهای هوشمندشده و میزان مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای توسط این شرکت از راه دور پایش می‌شود، اما حضور میدانی ارزیابان در ساعات کاری و غیراداری نیز نقش مؤثری در بررسی چگونگی عملکرد مشترکان داشته است و به همین دلیل امسال ۴۵ گروه ارزیاب ضمن بررسی اقدامات ادارات و نحوه مصرف برق، آموزش‌های لازم را نیز به مسئولان دستگاه‌های مربوطه ارایه دادند استفاده از حداکثر ظرفیت بخش اداری در زمینه کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار محقق شود.

به گزارش ایرنا، ۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha