موراتا: فقط یک قدم باقی مانده است/ امیدوارم با قهرمانی یورو را ترک کنیم

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا، گفت: یک گام تا تاریخ‌سازی اسپانیا در یورو باقی مانده و امیدوارم با جام، این مسابقان را ترک کنیم.

به گزارش شنبه شب ایرنا، آلوارو موراتا در آستانه دیدار حساس تیمش برابر انگلیس در فینال یورو۲۰۲۴ با اشاره به تلاش ماتادورها برای قهرمانی در این جام، تاکید کرد: فکر کردن به آن جالب و جذاب است، البته هنوز یک گام تا قهرمانی باقی مانده و باید در فینال انگلیس را هم ببریم. این بازی بدون شک سخت خواهد بود و کار آسانی نداریم اما می‌دانیم که قهرمانی در این رقابت‌ها چقدر شیرین است و می‌خواهیم این شیرینی را حس کنیم.

وی در واکنش به حرف‌های دنیل ویویان، مدافع اسپانیا که گفته بود موراتا بعد از هر بازی گریه می‌کند، ادامه داد: این یک حس خالص است، همانطوری که هواداران روی سکو اشک می‌ریزند، من هم از خوشحالی گریه می‌کنم. اگر در زمین باشم با تمام قوا بازی می‌کنم و اگر نه مانند پدر و مادر بازیکنانی که از روی سکو مسابقات را دنبال می‌کنند، با گل‌هایی که پسران می‌زنند شاد می‌شوم و گریه می‌کنم. گریه کردن شرم‌آور نیست و امیدوارم بعد از بازی فینال چیزهای بیشتری برای گریه کردن داشته باشیم.

موراتا: فقط یک قدم باقی مانده است/ امیدوارم با قهرمانی یورو را ترک کنیم

کاپیتان اسپانیا در خصوص حضور بازیکنان جوان از جمله یامال ۱۷ ساله گفت: ما با اعتماد به او سعی کردیم شرایط را میها کنیم، فقط گفتیم می‌خواهیم قهرمان یورو شویم و از او خواستیم هر طور که فکر می‌کند به تیم کمک کند. او با بازیکنان دیگر متفاوت است. یک قدم تا تاریخ‌سازی فاصله داریم و باید در آخرین گام با قدرت بجنگیم.

موراتا در واکنش به این سئوال که اگر قهرمان نشوید، چه خواهد شد افزود: اگر برنده از زمین بازی خارج شویم جشن خواهیم گرفت و اگر نتوانستیم جام را بالای سر ببریم چند روزی به همه ما سخت خواهد گذشت، اما به دلیل اینکه در این جام مسیر سختی را طی کرده و به فینال رسیدیم احساس خوبی داریم. زندگی به جام خلاصه نمی‌شود و ما تجربیات ارزشمندی را در کنار هم کسب کردیم.

گفتی است فینال یورو ۲۰۲۴ فرداشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در شرایطی برگزار خواهد شد که تیم‌های انگلیس و اسپانیا برای فتح جام رو در روی هم و در ورزشگاه المپیک برلین صف‌آرایی خواهند کرد.

انگلیس تاکنون موفق به کسب جام نشده اما اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمان شده است. هر چند ماتادورها در تاریخ یورو، هرگز موفق به شکست انگلیس نشده‌اند و باید دید در بازی فردا چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha