۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85538401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۰ عزادار زنجانی با قطار ویژه «یوم‌العباس» جابه‌جا می‌شوند

زنجان– ایرنا - مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: شرکت «رجا» با راه‌اندازی قطاری فوق‌العاده با ظرفیت ۳۲۰ مسافر، عزاداران مراسم «یوم‌العباس» را برای شرکت در اجتماع حسینیه اعظم زنجان جابه‌جا می‌کند.

منوچهر صفری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی این قطار با هماهنگی و پیگیری راه‌آهن شمالغرب کشور برای تسهیل رفت‌ و برگشت هموطنان به زنجان و حضور آنها در مراسم عزاداری عظیم یوم العباس(ع) در حسینیه اعظم این شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس قطار «ترانست» فردا یکشنبه ساعت هفت صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت زنجان حرکت می‌کند و مسافران ساعت ۱۱ صبح در راه‌آهن زنجان مورد استقبال مسولان استانی قرار می گیرند.

به گفته صفری، در طول مسافت برای مسافران برنامه‌های متعدی از قبیل مداحی و نوحه‌سرایی در نظر گرفته شده است و طبق تمهیدات صورت گرفته در ساعت ۲۰ شب همان روز از ایستگاه زنجان به تهران بازمی‌گردند.

وی اضافه کرد: متقاضیان سفر با قطار فوق‌العاده زنجان برای تهیه بلیت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir و سایر مراکز فروش بلیت و اپلیکیشن‌ها، بصورت شبانه‌روزی با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت با شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این روز هزاران دلداده عاشق برای حضور و عرض ارادت به حسین بن علی(ع) و شرکت در دسته‌ عزاداری حسینیه اعظم زنجان به این استان سفر می کنند.

به همین مناسبت شهرداری این دیار نیز آماده ارائه خدمات به مسافران، زائران و عزاداران حسینی است.

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان در جنوب شهر زنجان واقع شده است و قدمت آن به حدود یک قرن پیش می‌رسد.

این حسینیه توسط ۲ تن به نام‌های حاج میرزا محمدنقی و حاج میرزا بابایی وقف شده است و هر سال روز هشتم محرم دسته عزاداری از محل مسجد در خیابان فردوسی تا امامزاده سید ابراهیم حرکت می‌کند و در طول مسیر حرکت دسته، نذورات و احشام بصورت زنده و ذبح شده تقدیم دسته می‌شود.

روز هشتم محرم در زنجان به «یوم‌العباس» معروف است و علاوه بر مردم زنجان از استان‌های مختلف و افراد عالی‌رتبه کشوری و لشکری نیز در این دسته عزاداری می‌کنند.

این دسته‌ عظیم، حرکت خود را از حسینیه‌ اعظم آغاز می‌کند و معمولا همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم می‌رسد و مراسم در آنجا پایان می‌یابد.

جمعیت حاضر در این دسته به ۵۰۰ هزار نفر بالغ می‌شود به همین دلیل، شکوه و عظمت آن شهرت جهانی دارد و هر سال حتی مسلمانان غیرایرانی نیز خود را به این مراسم می‌رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha