وزیر ورزش: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: رهاورد سفر امروز به خراسان جنوبی، کمک به توسعه ورزش این استان بویژه در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود.

به گزارش ایرنا از اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، کیومرث هاشمی روز شنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های خراسان جنوبی افزود: بیشتر مشکلاتی که امروز در خراسان جنوبی از سوی متولیان ورزش استان بیان شد، در دست اقدام و رسیدگی است.

وی از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خواست تا حداکثر ظرف یک هفته آینده در تهران حضور یابد تا مشکلات مطرح شده در این جلسه بصورت موردی بررسی شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکلات پروژه‌های ورزشی استان را بندبه بند پیگیری می‌کنیم تا دغدغه‌های موجود رفع شود، تاکید کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم تا مشکلات خراسان جنوبی را رفع کنیم لذا جلسه تخصصی و ویژه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به تعداد پروژه‌های قابل افتتاح ورزشی در هفته دولت گفت: تعداد این پروژه‌ها قابل قبول است و این استان نسبت به بقیه استان‌ها وضعیت بدی ندارد اما هفته آینده جلسه‌ای در تهران برگزار و بخش اعظم پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای طرح «آمایش سرزمینی ورزشی» بکار خواهیم گرفت به نحوی که یکصد هزار نقطه در کشور در بخش‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی و خصوصی شناسایی شده است که بر اساس آن نقاط ضعف شهرستان‌ها شناسایی می‌شود.

هاشمی ادامه داد: بر اساس نقاط شناساسی شده دارای مشکل در طرح آمایش یاد شده، تمام سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم اجرا می‌شود که یکی از برنامه‌های مهم وزارت کشور است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری دائر براینکه اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی داشته باشیم، افزود: شهید رئیسی همواره یاور و پشتوانه بزرگ ورزش بود و نگاه عدالت محورانه داشت و در کمتر از چند ماه، اقدامات بزرگی انجام داد.

وی تصریح کرد: در کنار تکمیل فضاهای ورزشی استان باید مسابقات بین المللی به میزبانی خراسان جنوبی نیز برگزار شود تا شور و نشاط را در مردم منطقه فراهم آورد.

هاشمی ادامه داد: در این زمینه برای رشته‌های خاص، ما آمادگی داریم تا مسابقات بین المللی را به میزبان خراسان جنوبی برگزار کنیم چراکه ظرفیت آن در این استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان تمرکزگرایی از مرکز کشور است و می‌کوشیم مسابقات بین المللی در مراکز استان‌ها برگزار شود چراکه برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در استان‌ها، ایجاد انگیزه می‌کند.

هاشمی در باره وضعیت حقوق کارکنان ورزش و جوانان استان هم گفت: حقوق کارکنان فرقی با دیگر دستگاه‌ها نمی‌کند اما در زمینه تامین رفاهیات باید به استان‌ها کمک‌هایی داشته باشیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است

۴۱ پروژه ورزشی خراسان جنوبی آماده افتتاح است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: در «هفته دولت» امسال ۴۱ پروژه ورزش و جوانان استان آماده افتتاح خواهد بود.

سیدمحمدرضا طالبی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد افتتاح و بهره برداری از ۶۲ زمین چمن وزرشی با مساحت ۹۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی بودیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۴۳ زمین ورزشی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ۱۱ زمین ورزشی امروز با حضور وزیر ورزش افتتاح شد که جزو همین ۴۳ زمین است و مابقی آن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان سال جاری هم پنج باب سالن ورزشی دارای سقف پوشیده افتتاح خواهد شد.

طالبی، انجام پروژه‌های عمرانی ورزش و جوانان در استان را آرزوی دیرین مردم خراسان جنوبی دانست و گفت: تکمیل پروژه‌ها در دولت شهید رئیسی با دید عدالت محوری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم با گلایه از نبود روشنایی در سالن‌های ورزشی استان گفت: این مهم نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است، نخستین مطالبه ما تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی است چراکه درآمد و متولی ندارد.

محمدعلی ربیعی افزود: ما استانی قرار داریم که برای آمدن یک وزیر به منطقه، چندین بار سفر او لغو شد که دلیل عمده آن مشکلات پروازی استان بود.

وی با بیان اینکه از ۲۵۰ مکان ورزشی خراسان جنوبی، ۷۰ مکان در شهرستان‌ها مستقر و مابقی در سطح روستاها واقع است که درآمدزایی ندارد، گفت: پروژه‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی ما در استان بخاطر مشکل روشنایی متوقف شده است، در نهبندان که یکی از شهرستان‌های کم برخوردار محسوب می شود، ۲ سالن ورزشی بخاطر ۲ میلیارد ریال هزینه گازکشی متوقف شده بود.

ربیعی با تاکید براینکه استخر طبس با تامین اعتبار اندکی احیا می‌شود، گفت: شهرستان طبس یک استخر فعال ندارد در حالی که با پنج میلیارد ریال می‌توان این دغدغه را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی و مرمت و بازسازی سیستم‌های اداری آن نیاز است، گفت: خانه جوان بیرجند ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با همت معاون استاندار ۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفته است اما بازهم تکمیل نمی‌شود زیرا برای سیستم گرمایشی و سرمایشی آن ۷۰ میلیارد ریال نیاز است تا پروژه تکمیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: با تکمیل خانه جوان حتی می‌توانیم سیستم اداری را به خانه جوان منتقل کنیم و ساختمان‌های کناری را برای خوابگاه هیات‌های ورزشی اختصاص دهیم، زیرا ما سالن ورزشی داریم اما یک خوابگاه برای میزبانی کشوری و استانی نداریم.

ربیعی تصریح کرد: بنیاد علوی برای ایجاد ۳۳ زمین چمن مصنوعی قول‌هایی داده اما با تغییر موضع این بنیاد به سمت بهداشت، این مهم نادیده گرفته شده است و از طرفی مردم همچنان مطالبه دارند و ما شرمنده آنها هستیم.

وی گفت: تکمیل زورخانه بیرجند و خوسف از دیگر مطالبات مردم ماست، در نقاط پایین شهر و مهرشهر ما اماکن ورزشی کمی داریم و گود زورخانه بیرجند ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ربیعی اظهار کرد: برای پایگاه قهرمانی در زمینه استعدادیابی افراد هم نیازمند اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha