سیاست خارجی دولت چهاردهم مسیر مبتنی بر ارزش‌های انقلاب را دنبال خواهد کرد

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هوشمندی بالای سیاسی رئیس جمهوری منتخب در تبیین سیاست کلی دولت چهاردهم و تاکید وی بر ادامه راه سیاست منطقه‌ای دولت سیزدهم نشان می‌دهد که سیاست خارجی دولت چهاردهم مسیر مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی را دنبال خواهد کرد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص نامه اخیر رئیس جمهور منتخب خطاب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و تاکید بر رویکرد تداوم حمایت از مقاومت در دولت چهاردهم اظهارداشت: نامه مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب به سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر رویکرد دولت چهاردهم برای تقویت محور مقاومت در چارچوب سیاست کلی جمهوری اسلامی و اصول تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری قابل تجزیه وتحلیل است.

وی گفت: این پیام که در پاسخ به پیام تبریک دبیر کل حزب الله لبنان به رئیس جمهوری منتخب ارسال شده همه گمانه زنی‌های اشتباه برخی رسانه‌های معاند مبنی بر تغییر سیاست دولت چهاردهم نسبت به مقاومت منطقه را نقش بر آب‌ ساخت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: هوشمندی بالای سیاسی رئیس جمهوری منتخب در تبیین سیاست کلی دولت چهاردهم و تاکید وی بر ادامه راه سیاست منطقه‌ای دولت سیزدهم نشان می‌دهد که دولت چهاردهم مسیر مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی را دنبال خواهد کرد.

هانی‌زاده عنوان کرد: آنچه در این رهگذر قابل توجه هست اینکه موضوع محور مقاومت و تقابل با رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی تغییر پذیر نیست و این یک اصل ثابت است و هیچ دولتی نمی تواند از این چار چوب خارج شود. علت این امر نیز این است که جمهوری اسلامی قائم به اشخاص نیست بلکه نهادهای سیاسی، نظامی و امنیتی و فراتر از آنها رهبر معظم انقلاب است که در ترسیم سیاست‌های کلان فرا ملی تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: اگر چه رئیس جمهور منتخب از هر طیفی که باشد بر اساس قانون اساسی اختیارات قانونی بالائی دارد، اما موضوع کمک به ملت‌های تحت ستم و توسعه دایره نفوذ معنوی ایران قابل چانه زنی نیست.

جمهوری اسلامی یک مفهوم جغرافیائی ثابتی نیست بلکه یک مفهوم وسیع اعتقادی است که این دایره اعتقادی ونفوذی آن محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این رویکرد انسانی اسلامی بخشی از اصول غیر قابل تغییر ارزش‌های اسلامی است که امام راحل آن را به عنوان اصل ثابت در سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی ایران ترسیم کردند. لذا موضع گیری هوشمندانه رئیس جمهوری منتخب و تأکید بر ادامه سیاست منطقه‌ای دولت شهید رئیسی با محوریت تقویت محور مقاومت ثابت کرد که ملت ایران در انتخاب خود مسیر درستی طی کرده است.

هانی‌زاده بیان کرد: آنچه مسلم است قطعا رئیس جمهور منتخب در انتخاب رئیس دستگاه دیپلماسی خود با حساسیت بالائی عمل خواهد کرد تا وزیر خارجه آینده همان مسیری را دنبال کند که شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه سابق طی کرده بود. موضوع دیگری که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و عصبانیت رسانه‌های معاند را به دنبال داشت حجم بالای پیام‌های تبریک سران جهان به رئیس جمهوری منتخب بود.

وی بیان کرد: مکالمات تلفنی مسعود پزشکیان با سران کشورهای مختلف از جمله عراق، روسیه و ترکیه و پیام تبریک سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وزن و جایگاه بالای رئیس جمهور منتخب را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: این پشتوانه داخلی و بین‌المللی می‌تواند سقف چانه زنی‌های دولت چهاردهم را برای تعامل با جهان خارج در تراز بالائی افزایش دهد و فضای تعامل دلپذیرتری برای ایران ایجاد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha