سوت پایان ساخت کتابخانه سنخواست و تیتکانلوی خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت:‌ کتابخانه های عمومی شهرهای تیتکانلو و سنخواست با پیرشفت فیزیکی مناسب در سال جاری به بهره برداری می رسد.

مهدی آریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی استان برای ساخت این ۲ باب کتابخانه عمومی هزینه شد.

وی افزود: کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت و کتابخانه عمومی شهر سنخواست با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: عملیات تکمیل کتابخانه عمومی تیتکانلو در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و ۴۲۰ مترمربع زیر بنا و کتابخانه عمومی سنخواست در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع و ۴۲۰ مترمربع زیر بنا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۷۵ باب کتابخانه فعال است، خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد کتابخانه در استان ۶۶ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۹ باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

آریان افزود: سرانه کتابخانه های عمومی به ازای هر ۲۵ هزار نفر محاسبه می شود که این سرانه در استان ۲.۱۴ است.

وی زیر بنای کل کتابخانه های عمومی استان را ۲۶ هزار و ۴۷ متر مربع عنوان کرد و گفت: در شاخص سرانه زیر بنا به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، ‌ سرانه استان خراسان شمالی ۲.۹۷ متر مربع است.

وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را نیز ۵۹ هزار و ۹۶۸ نفر دانست.

خراسان شمالی یک میلون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha