مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و چهارم تیر به مطالبه ۲۵۰۰ فعال محیط‌زیست از رئیس‌جمهور منتخب، برگزاری اردوی کتابخوانی دانش‌آموزی، موانع ثبت‌نام مدارس، دستگیری ۱۶۶ سارق، عدم ورود برنج طلایی تراریخته به کشور، اصول پیشگیری ابتلا به بیماری دنگی، اعلام منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳، مصححان اوراق امتحانات نهایی مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی و هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

آمادگی اورژانس برای خدمت‌رسانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آمادگی تمام امکانات این سازمان برای ارایه خدمات درمانی به عزاداران سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

بابک یکتا پرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اورژانس ١١۵ با تمام ظرفیت خود همچون روزهای دیگر سال اقدام به ارایه خدمات فوریت‌های پزشکی به مراجعان و نیازمندان در این روزها می‌کند.

وی از عزاداران امام حسینی خواست با توجه به گرمای زیاد مواظب گرمازدگی باشند و میزان کافی آب بنوشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

برگزاری اردوی کتابخوانی دانش‌آموزی «بر فراز قله‌های دانایی»

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی با تشریح جزئیات برگزاری اردوی کتابخوانی «بر فراز قله‌های دانایی» گفت: این رویداد در ۲ بخش پسران و دختران در 6 استان برگزار می‌شود.

سیدمحمد بطحایی درباره برگزاری اردوهای کتابخوانی برفراز قله‌های دانایی توضیح داد: اردوی فرهنگی آموزشی ترویج فرهنگ کتابخوانی بر فراز قله‌های دانایی با حضور نوجوانان و مربیان منتخب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اردو در ۲ بخش دختران و پسران ۶ استان برگزار خواهد شد، افزود: این استان ها شامل سیستان و بلوچستان، گلستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شهر تهران است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

گرداب ثبت نام مدرسه؛ سرگردانی خانواده‌ها، نگرانی دانش‌آموزان

فصل ثبت نام دانش آموزان در حالی با خانواده‌ها را سردرگم کرده است که مدارس به بهانه‌های مختلف از پذیرش دانش آموز جدید سر باز می زنند و از سوی دیگر آموزش و پرورش هنوز نمرات امتحانات نهایی را به طور کامل اعلام نکرده و به سرگردانی خانواده‌ها دامن زده است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ در مدارس در حالی امسال از ۱۹ اردیبهشت در حالی آغاز شده که بسیاری از خانواده‌ها همچنان به دلایل مختلف نتوانسته‌اند فرزند خود را ثبت‌نام کنند؛ این موضوع بویژه برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه که در تب و تاب ورود به دانشگاه هستند، اهمیت بیشتری دارد.

به طور معمول خانواده‌ها پس از پایان سال تحصیلی و دریافت کارنامه دانش‌آموزان برای سال آینده تحصیلی آنان برنامه ریزی می‌کنند؛ اگر قصد تغییر مدرسه نداشته باشند و یا پای تغییر پایه تحصیلی در میان نباشد، مشکلی پیش نمی‌آید و مدرسه اقدام به ثبت نام دانش آموز در پایه بعدی می‌کند اما مشکل از آنجا شروع می‌شود که خانواده ها به دلایل مختلف از جمله تغییر محل زندگی، یا نارضایتی از مدرسه و یا یافتن مدرسه بهتر تصمیم می‌گیرند تا مدرسه فرزند خود را تغییر دهند و به همین دلیل ثبت‌نام دانش‌آموزان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در ماه‌های خرداد و تیر تبدیل می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

دستگیری ۱۶۶ سارق در کشور با اجرای طرح مقابله با سارقان احشام

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: در نتیجه اجرای طرح مقابله با سارقان احشام ۱۶۶ نفر سارق دستگیر و ۵۲۷ راس احشام مربوط به مالباختگان کشف شد.

سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: در راستای کشف و دستگیری سارقان احشام و کنترل و کاهش این گونه جرایم، طرح مقابله با سارقان احشام در تیر ماه امسال به مدت سه روز در سطح استان های سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۱۶۶ نفر سارق احشام دستگیر شدند که ۷۱.۷ درصد سابقه دار و ۲۸.۳ درصد فاقد سابقه بودند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

برنج طلایی تراریخته وارد کشور نشده است

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی (تغییر ژنتیکی یافته) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

عبدالعظیم بهفر افزود: تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویاست و براساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

وی با بیان اینکه برنج های وارداتی به کشور، عمدتا از منابع کشور های هند و پاکستان هستند، اظهار داشت: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

مطالبه ۲۵۰۰ فعال و اندیشمند محیط‌زیست از رئیس جمهور منتخب

بیش از ۲ هزار ۵۰۰ فعال و اندیشمند حوزه محیط‌زیست در نامه‌ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، خواهان انتخاب معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از بدنه این سازمان شدند.

در نامه این افراد آمده است؛ جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، به استحضار می‌رساند بیش از نیم قرن از تاسیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و قریب ۴۶ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در راه حفاظت از انفال و مواهب الهی حدود ۱۵۰ شهید تقدیم این سرزمین کرده است، پرواضح است این سازمان در نیم قرن گذشته همانند سایر دستگاه‌های اجرایی به درجه‌ای از توانایی علمی و تخصصی رسیده، که بعد از ۵۰ سال برای اولین بار از بین ۸ هزار پرسنل این سازمان، رئیس آن انتخاب و به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شود. این مطالبه بحق آحاد جامعه محیط‌زیست از رئیس جمهور است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

جاساز تریاک در بسته‌های حاوی غذای حیوانات

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک در فرودگاه امام خمینی (ره)، خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر در این باره اظهار داشت:‌ کارکنان گیت بازرسی پلیس فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) در حین پایش و کنترل بار همراه مسافرین خروجی به مقصد کشورهای خارجی به بسته های حاوی غذای حیوانات خانگی، درخصوص حمل مواد مخدر مظنون شدند.

وی افزود: با بهره گیری از تجهیزات کمک بازرسی و بررسی های تخصصی،از بار مسافر مذکور، مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک جاسازی شده در داخل بسته های وکیوم شده غذای حیوانات شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

تمدید مهلت فراخوان شناسایی ایده‌های نوآورانه در حوزه پزشکی قانونی

مهلت ارسال طرح و ایده‌های نوآورانه به فراخوان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با عنوان «سرنخ» که به منظور شناسایی و جذب افراد دارای ایده‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه پزشکی قانونی برگزار می‌شود، تا شنبه ۳۰ تیر ماه سال جاری تمدید شد.

این فراخوان عمومی با عنوان «سرنخ» که پیش از این تا تاریخ ۲۲ تیرماه اعلام شده بود با هدف شناسایی افراد دارای ایده‌های نوآورانه در حوزه پزشکی قانونی منتشر می‌شود؛ از اینرو از همه علاقه‌مندان، پژوهشگران، مخترعان، فعالان رشته‌های علمی مرتبط و دانشجویان این حوزه و حوزه‌های مربوط دعوت می‌شود تا با شرکت در این رویداد، ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

منابع آزمون وکالت ۱۴۰۳ اعلام شد

منابع سوالات آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ از سوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به نمایندگی از کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور اعلام شد.

بر اساس توافق انجام شده میان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱، زمان برگزاری آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری تعیین شده است.

بر این اساس منابع سوالات این آزمون، مشخص و از میان منابع حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا، آیین دادرسی کیفری، حقوق اساسی، متون فقه و اصول فقه خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

برای در امان ماندن از تب دنگی چه کنیم؟/این بیماری از انسان به انسان منتقل نمی‌شود

با افزایش موارد گزارش شده از تب دنگی، لازم است اصولی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به ویژه برای مسافران به مناطق آلوده و پرخطر این بیماری، رعایت شود.

تب دنگی یا دانگ یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس منتقل می‌شود. این بیماری در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان وجود دارد. در زمان فعالیت پشه و فصول پرباران، مسافران بیشتر در معرض خطر قرار می‌‍‌گیرند زیرا تکثیر پشه‌ها بیشتر می‌شود. افرادی که قبلا یک بار به تب دانگی مبتلا شده باشند هم احتمال دارد در نوبت بعدی به فرم شدید این بیماری مبتلا شوند.

مسافران به مناطق آلوده این بیماری لازم است قبل از سفر، حداقل یکبار مواد دافع حشرات را روی پوست شان امتحان کنند تا مطمئن شوند به آن حساسیت ندارند. همچنین در صورت استفاده از ضدآفتاب یا کرم‌های دیگر ابتدا سایر کرم‌ها و پس از ۲۰ دقیقه روی آنها از مواد دافع حشرات باید استفاده شود. از سوی دیگری نیازی به استفاده از مواد دافع حشرات بر روی مناطقی از پوست که با لباس پوشیده است، وجود ندارد. مواد دارای DEET (دیت) به عنوان مواد دافع حشرات نباید برای کودکان کمتر از دو ماه، استفاده شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

مصححان اوراق امتحانات نهایی مشمول امتیاز ویژه در رتبه‌بندی می‌شوند

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشارکت فعال و مازاد بر موظف همکاران فرهنگی در تصحیح اوراق امتحانات نهایی در جدول تعیین امتیازات موثر در رتبه‌بندی لحاظ خواهد شد.

اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در خصوص مشارکت فعال و مازاد بر موظف همکاران فرهنگی در تصحیح اوراق امتحانات نهایی اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه‌ آمده است: مطابق با مصوبه جلسه ٢٣ تیر۱۴۰۳ هیات ممیزه مرکزی رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش، کمیت و کیفیت مشارکت دبیران دوره متوسطه درفرایند تصحیح امتحانات نهایی دانش آموزان پایه های دهم تا دوازدهم در جداول تعیین امتیازات رتبه بندی در دوره های بعدی لحاظ خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل در اقلیم خاص سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقلیم خاص استان سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیلاب، گفت: در این استان به جای سد و آب بند، آب را می‌توان در حوضچه‌هایی (هوتک) نگاه داشت.

هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی یا طبیعی نسبتاً بزرگی است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد. این گودال در زبان بلوچی به هوتِگ یا هوتک مشهور است و این سامانه سنتی برای مهار، کنترل و بهره برداری از سیلاب و به عنوان یکی از راه‌های متداول تامین آب محسوب می‌شود.

ساخت هوتِگ در منطقه دشتیاری از زمان‌های بسیار قدیم متداول بوده و گودال‌های حفر شده با اشکال هندسی دایره، مستطیل، مربع و به عمق بیش از پنج، ۱۰، ۲۰ و حتی بیشتر است که در زمینی با بافت ریزدانه (رسی و سیلتی) توسط بومیان منطقه چابهار ساخته شده و اطراف آن دیواره خاکی با ارتفاع حدود یک تا ۲ متر ایجاد می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مصححان اوراق مشمول امتیاز ویژه رتبه‌بندی/هوتک‌ها راهی برای کاهش خسارت سیل

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha