۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85538663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است

بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه این استان با هدف تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) در حال برگزاری است.

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و بیان نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) از اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برتر استان از برنامه‌های اصلی در سوگواره بصیرت عاشورایی است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: فضاسازی و سیاه‌پوشی صحن‌ها، تعویض بیرق گنبد امامزادگان، حضور هیات‌های مذهبی در بقاع متبرکه، ویژه برنامه احلی من العسل، مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا و شام غریبان از دیگر برنامه‌هایی است که به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

اعزام ۱۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه

وی با اشاره به اعزام ۱۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه خراسان شمالی، گفت: مبلغان اعزامی در امامزادگان شاخص مستقر شده‌اند تا در این ایام به فعالیت تبلیغی مشغول شوند.

حجت الاسلام پرهیزگار تصریح کرد: در طرح بصیرت عاشورایی امسال تعدادی خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: همچنین نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و دینی، غرفه های کودک و نوجوان، غرفه های مشاوره و سایر برنامه های فرهنگی نیز در بقاع متبرکه استان دایر است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد نیات مردم خراسان شمالی در وقف ها مشارکت در عزاداری امام حسین (ع) است که اکنون در این راستا به هیات های مذهبی، مساجد و حسینه ها کمک می شود.

یادآور شد: اجتماع سوگواران بصیرتی در روز تاسوعا با حضور عزاداران روستاهای دهستان گیفان در بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha