بهترین بازیکنان لیگ را به تیم ملی دعوت می‌کنیم/ مهمترین دغدغه ما مقدماتی جام‌جهانی است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: شرایط فنی و آمادگی بازیکنان را در لیگ بررسی می‌کنیم و شک نکنید هر بازیکنی که در لیگ شرایط خوبی داشته باشد به تیم ملی دعوت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران امروز (یکشنبه) در نشست خبری در خصوص کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه مانند مسیگر و بهزادپور اظهار داشت: زمانی که کارمان را در تیم ملی آغاز کردیم، رویکرد جوان‌گرایی داشتیم چرا که بازیکنانی داشتیم که سال‌ها در تیم‌ملی بودند. در فوتبال ساحلی به خاطر کم بودن بازیکنان این روند باید آرام انجام می‌شد.

وی یادآور شد: در شروع کارمان بازیکنانی مانند احمدزاده، کیانی، حسینی و عبداللهی کناره‌گیری کردند. در این دوره هم بعد از جام جهانی مسلم مسیگر خودش خواست که خداحافظی کند و با مشورت با ما قرار شد یک بازی خداحافظی برای او بگذاریم.

نادی افزود: در صحبتی هم که با حمید بهزادپور داشتیم گفت که به دلیل شرایط سنی از تیم ملی کناره‌گیری کرده است. لیگ بسیار خوبی داریم که در آن ۱۰ تیم در بالاترین سطح بازی می‌کنند. به هر جهت شرایط فنی و آمادگی بازیکنان را در لیگ بررسی می‌کنیم و شک نکنید هر کدام از بازیکنان که در لیگ شرایط خوبی داشته باشند به تیم ملی دعوت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره وضعیت نظام وظیفه بازیکنان برای خروج نیز توضیح داد: این موضوعی است که همه ورزشکاران با آن درگیر هستند ولی ما تفاوتی که با باقی ورزش‌ها داریم این است که اکثر بازیکنانمان در تیم‌های نظامی هستند و شرایط حضور بازیکنان در تیم ملی فراهم است. همیشه وضعیت به شکلی بوده که جور شدن شرایط بازیکنان سرباز مقداری زمان‌بر بوده، خوشبختانه مشکلی برایمان در این رابطه پیش نیامده است.

نادری درباره همکاری و حمایت فدراسیون فوتبال نیز گفت: باتوجه به شرایط موجود تیم ملی فوتبال ساحلی سوم جام جهانی شد و به نظر من باید از نظر سخت افزاری باید شرایط مناسب تری داشته باشیم که بتوانیم در جام جهانی بهترین اتفاق‌ها برایمان رخ دهد.

وی در خصوص نحوه پرداخت پاداش‌ ملی‌پوشان بیان کرد: زمانی که من بازی می‌کردم سه سال پاداش نمی‌دادند ولی خوشبختانه در این دو ساله پاداش‌ها به موقع پرداخت شده و بازیکنان هم از این موضوع راضی هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره وضعیت قراردادش خاطرنشان کرد: من تا حالا درباره قراردادم صحبت نکرده‌ام ولی هنوز قرارداد جدید نبسته‌ام.

نادری در ادامه درباره شرایط زمین مرکز ملی فوتبال گفت: بعد از کسب عنوان سومی جام جهانی در اولین اقدام شرایط زمین را دیدیم و تصمیم گرفتیم که ماسه را عوض کنیم. اما زمان برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی در فصل سرما است نمی‌توانیم در تهران اردو بزنیم پس باید به شهرهای دیگر برویم ولی این موضوع برای فدراسیون بار مالی دارد و تصمیم بر این شد که زمین مرکز ملی را پوشیده کنند که بتوانیم در تهران تمرین کنیم.

وی درمورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی ساحلی، تاکید کرد: مهم‌ترین مسابقات ما اواخر بهمن است که باید در مقدماتی جام جهانی به میزبانی تایلند شرکت کنیم. امیدواریم سهمیه جام جهانی سیشل را کسب کنیم. تورنمنت روسیه را هم پیش رو داریم. برنامه خود را تا آخر مهر تنظیم کرده‌ایم و پس از آن برنامه جدیدی تا پایان مقدماتی می‌دهیم.

نادری درباره درباره داشتن شغل دوم و فعالیت در گلخانه تصریح کرد: چاره‌ای ندارم.

وی در مورد این که تیم ملی در جام جهانی برای صعود به فینال فقط ۴۰ ثانیه مقابل برزیل کم آورد که این زمان فاصله بین فوتبال ساحلی ۲ کشور است، عنوان کرد: باید دنبال عقبه آن ۴۰ ثانیه بگردیم که چه اتفاقی افتاد. ایران در جام بین قاره‌ای همین تیم برزیل را برده بود اما شرایط در جام جهانی کامل متفاوت است. از قبل دوست داشتم برخی اتفاقات بیفتد و بازی‌های تدارکاتی مناسبی داشته باشیم‌. برای بازی دوستانه به برزیل دعوت شدیم اما شرایط فدراسیون به شکلی نبود که بتوانیم در این کشور حضور پیدا کنیم. اگر به این سفر رفته بودیم، شرایط در جام جهانی خیلی تفاوت داشت.

نادری همچنین در خصوص قرارداد پایین ملی‌پوشان ساحلی و پوشش کم بازی‌های پخش زنده، عنوان کرد: اولین موضوعی که باید درموردش صحبت کنیم این است که فوتبال ساحلی پوشش زنده خیلی کمی دارد و خیلی کم دیده می‌شود. اسپانسر و باشگاه‌دار دوست دارد دیده شود و تبلیغ کند. در این زمینه مقداری ضعیف هستیم که شرایط به مرور بهبود پیدا می‌کند. در حال حاضر مبلغ قراردادها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شده باشد که سقف است‌. البته جا دارد که خیلی بهتر شود. با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مبلغ نیز خیلی ناچیز است. بازیکنان ما هنوز ۹_۸ ماه درگیر مسابقات لیگ هستند.

سرمربی تیم ملی ساحلی درمورد اصلی‌ترین دغدغه فعلی‌اش و اینکه آیا پاداش به اعضای این تیم به عنوان یک محرک کافی است، تصریح کرد: لیگ فوتبال ساحلی باید بیشتر دیده شود تا اسپانسرهای قوی به آن ورود پیدا کنند. در این حالت رقابت بیشتر شده و بازیکنان می‌توانند سطح مالی زندگی خود را بهتر کنند. در سطح ملی نیز باید هرچه‌ سریع‌تر از لحاظ سخت‌افزاری مجهز شویم و زمین کمپ تیم ملی باید زودتر آماده شود تا در زمستان دغدغه نداشته باشیم.

نادری افزود: مبلغ پاداش‌ها ناچیز است. هرچند محرک است اما باید بیشتر شود و با نگاهی ویژه‌تر، شرایط خاص‌تری را برای تیم ملی ساحلی ایجاد کنند. خود را با فوتبال مقایسه نمی‌کنیم زیرا فلسفه و شکل کار ۲ رشته جدا است اما با توجه به عناوین و افتخاراتی که فوتبال ساحلی برای کشور و فدراسیون کسب می‌کند، باید شرایط مقداری بهتر شود تا بچه‌ها با انگیزه‌تر در اردوها شرکت کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به این که برخی مسابقات ما زیر نظر سازمان جهانی فوتبال ساحلی برگزار می‌شود، تیم ملی فوتبال ساحلی می‌تواند اسپانسر البسه داشته باشد؛ به همین دلیل اگر کمیته بازاریابی بیشتر کار کند می‌توانیم خودمان را تامین کنیم. اخیرا به تورنمنت مکزیک با حضور تیم‌های مطرحی مانند برزیل دعوت شده‌ایم این که اگر اعزام شویم برایمان بسیار خوب است. تورنمنت دیگری در گرجستان دو روز آینده شروع خواهد شد که می‌خواستم به بازیکنان جوانمان میدان بدهم اما نتوانستیم به آن مسابقات برویم. هزینه حضور در این مسابقات تا جایی که می‌دانم فقط بلیت پروازی است. نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم زیرا می‌توانستیم از فرصتی که تیم‌های دیگر تقریبا با تیم دوم خود شرکت کرده بودند، برای جوانان خود استفاده کنیم. حضور در این تورنمنت‌ها باعث پشتوانه‌سازی می‌شود. با این وجود تلاش‌های من به جایی نرسید اما نباید چنین فرصت‌هایی را از دست بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha