۱۸۰ امدادگر هلال احمر قم مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را پوشش می دهند

قم- ایرنا- معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم گفت: ۱۸۰ امدادگر این سازمان، با استقرار در حرم حضرت معصومه(س) و هیات‌های بزرگ استان، مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا را پوشش امدادی می‌دهند.

امیرحسین علیمردانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچون سال‌های گذشته هلال احمر برای ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا در پست‌های از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا، ۹۵ نیروی پزشک، پرستار و امدادگر خواهر و برادر در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به پوشش امدادی مراسم های سطح استان اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر این که حضور تیم‌های امدادی تنها مختص روزهای تاسوعا و عاشورا نیست، ادامه داد: علاوه بر این، تعداد ۸۵ نیرو نیز روزانه هیات‌های بزرگ استان را از ابتدای محرم پوشش امدادی می‌دهند.

علیمردانی بیان کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس از جمله تجهیزات امدادگران هلال احمر می‌باشد.

به گفته وی، نیروهای امدادگر هلال احمر در بقعه خواهران و برادران، ایوان آیینه و ایوان طلا حرم حضرت معصومه(س) به همراه اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورولانس مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر قم نیز تیم های امدادی حضوری فعال دارند تا به مسافران در محورهای مواصلاتی استان خدمت رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha