سیلاب تابستانی در۶ شهرستان خراسان رضوی خسارت به بار آورد

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش های تابستانی ۴۸ ساعت گذشته در مجموع به بخش های کشاورزی، راه و منازل روستایی در شهرستانهای مشهد، کلات، درگز، چناران، قوچان و گلبهار خسارت وارد کرد.

سید رضا عباسی نیشابوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارت ها در بخش کشاورزی و در شهرستان های یاد شده به خصوص مشهد ثبت شده است.

وی ادامه داد: راه ها و بناهای فنی به‌ویژه راه های روستایی کلات از سیلاب اخیر خسارت دیده اند همچنین پنج دستگاه خودرو سواری در دهستان "کارده" بخش مرکزی مشهد نیز دچار آب بردگی و خسارت شده اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشتر خسارت، مربوط به سیلاب شدید روز جمعه گذشته است اما دیروز شنبه نیز بارش ها موجب آب افتادگی در برخی منازل روستایی در شهرستان درگز شد که بیشتر این آب افتادگی ها در روستای "کالو" بوده است.

عباسی بیشترین میزان بارش های روز جمعه را در قوچان به میزان ۱۷ و مشهد به میزان ۱۶ میلیمتر عنوان کرد و افزود: برآورد میزان خسارت ها توسط کارشناسان هر حوزه تا حدود یک هفته زمان خواهد برد.

جمعه گذشته افزون بر ۲۰۰ نفر از گردشگران و مردم محلی در جریان سیلاب در مناطق گردشگری درگز، کلات، مشهد و چناران گرفتار شدند که به آنها امدادرسانی شد.

بهار امسال نیز بارش‌های تندری همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ۲۰۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی استان خسارت زد همچنین در جریان سیل ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۰ نفر در مشهد و فریمان جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha