۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 85539204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشور نیازمند وفاق ملی برای حل ابرچالش‌هاست

تهران - ایرنا - نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، حل ابرچالش‌های کشور را نیازمند وفاق ملی با کمک به دولت دانست و گفت: همه گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و دو قوه دیگر در راه اعتلای دولت که در حقیقت اعتلای نظام اسلامی است، گام بردارند.

هادی قوامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جریان‌های سیاسی پس از انتخابات، رفاقت را جایگزین رقابت کنند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند، دوره رقابت انتخاباتی به پایان رسیده و باید همه جریان‌های سیاسی رفاقت را جایگزین برنامه‌های رقابتی خود کنند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمان باید دولت، وزرای کارآمد را به مجلس معرفی کرده و مجلس هم با رای حداکثری به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کند تا دولت در کمترین زمان تشکیل شود. همچنین همه گروه‌ها،جریان‌های سیاسی و دو قوه دیگر در راه اعتلای دولت که در حقیقت اعتلای نظام اسلامی است، گام بردارند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور منتخب مبنی بر اینکه به هیچ جناح و حزبی وابسته نیست، یادآور شد: آقای پزشکیان از همه مردم و حتی رقبای انتخاباتی خود و مهمترین رقیب خود آقای جلیلی دعوت کرد تا با وفاق ملی سبب بهبود شرایط ایران اسلامی شوند. چرا که حل ابرچالش‌های کشور در گرو وفاق ملی است.

قوامی با بیان اینکه همه جریان‌های سیاسی و حزبی فرصت دارند نظرات کارشناسی و راه‌کارهای پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات کشور ارائه دهند، گفت: حتی در بین ۵۰ درصد از مردم که در انتخابات مشارکت نکردند، فرصت کمک و همفکری برای نخبگان و دانشمندان این طیف از مردم کشور فراهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کمک همه طیف‌ها و گروه‌های مختلف به دولت، سبب حل ابرچالش‌های موجود در کشور خواهد شد، گفت: ناترازی انرژی از جمله مسائلی است که به رغم اقدامات مثبت دولت سیزدهم، هنوز این ناترازی رفع نشده و اگر اقدامات فوری انجام نشود، سال آینده شاهد خاموشی چاه‌های کشاورزی و بخش صنعت، بیکاری، کمبود تولید، کمبود محصولات و افزایش تورم خواهیم بود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، موفقیت دولت را موفقیت نظام بدانند، قطعا فضای بین المللی ایران با سایر کشورهای جهان بهبود خواهد یافت و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش می‌یابد و برای اینکه منویات رهبر معظم انقلاب برای جهش تولید با مشارکت مردم محقق شود باید همه جریان‌های سیاسی برای کمک به دولت گام بردارند.

نمایندگان مجلس با رای حداکثری خود از وزرای پیشنهادی دولت منتخب حمایت کنند

وی با اشاره وظیفه مجلس در این مقطع برای حمایت از رییس جمهور منتخب گفت: از همه نمایندگان مجلس انتظار داریم که از وزرای کارآمد دولت حمایت کرده و با رای قاطع از کابینه دولت چهاردهم دفاع کنند که این رای اکثریت به کابینه دولت منجر به اقتدار نظام در فضای جهانی خواهد شد.

قوامی یادآور شد: اگر فردی دلش برای کشور، مردم و جمهوری اسلامی ایران می‌تپد، در شرایط فعلی نباید به دنبال دعوای سیاسی و مطالبه‌گری حزبی باشد. بلکه باید بستر لازم را برای رئیس جمهور منتخب و دولت وی فراهم کرد و راه کارهای عملیاتی را برای رفع مشکلات مسکن، بیکاری، یارانه‌ها و دیگر نظام مسائل کشور ارائه داد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس خاطرنشان کرد: اگر زمانی نیاز به اصلاح قانون وجود دارد مجلس در کمترین زمان به دولت منتخب کمک کند تا ریل گذاری مناسبی برای حرکت قطار دولت فراهم شود. در غیر این صورت حرکت دولت کند شده و بازنده آن تمام کشور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha