هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار به کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نفوذ پدیده گرد و غبار از ظهر امروز یکشنبه به جو استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کاهش کیفیت هوا و میدان دید ناشی از گرد و غبار بویژه در مناطق غربی کرمانشاه، کاهش کیفیت و میزان دید و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌های سنی از پیامدهای این شرایط جوی در استان است.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه در این زمینه اظهار کرد: با تشدید میدان‌های باد در منطقه، از امروز تا ظهر فردا مجدداً شرایط برای نفوذ غبار به جو استان بخصوص نواحی مرزی فراهم می گردد و پیش بینی می شود در ساعاتی از این مدت کمترین دید افقی در نواحی مرزی استان به کمتر از هزار متر نیز برسد.

سعید قاسمی افزود: از فردا (دوشنبه) تا پایان هفته، به استثنای بعضی ساعات وزش باد ملایم و غبار رقیق (بخصوص در مناطق مرزی) پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی یادآور شد: نفوذ غبار از امروز تا ظهر فردا (دوشنبه) جو استان را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب کاهش کیفیت هوا و میدان دید عمدتاً در نیمه غربی و نواحی مرزی استان می شود.

قاسمی نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای همه گروه‌های سنی بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک و سایر اقدامات پیشگیرانه هشدار داد.

وی تاکید کرد: همچنین؛ دمای هوا که فردا مختصراً کاهش می یابد، از روز سه شنبه تا پنجشنبه در غالب نقاط، به آرامی افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha