گرد و غبار شهرستان قصر شیرین را فرا گرفت

قصرشیرین - ایرنا - ورود سامانه ناپایدار به جغرافیای قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه باعث گرد و غبار و کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز یکشنبه به میزان چهار هزار متر شد که از حد استاندارد پایین‌تر است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار در سطح شهرستان ۶ هزار متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

«امیر پرویز نجفی» اظهار کرد: تا پایان امروز از شدت غبار در منطقه کاسته می شود و از فردا تا تا اواخر هفته جاری شاهد غبار رقیق بر جو شهرستان خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین دمای کنونی این شهرستان را ۳۵ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی را ۲۱درصد اعلام و اضافه کرد: بیشینه دمای هوای این شهرستان امروز به ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که نسبت چند روز اخیر چهار درجه کاهش یافته است.

نجفی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون قصرشیرین هشت روز غبارآلود بوده است، میزان بارندگی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را ۲۰۲.۵ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه پارسال تاکنون) ۴۸۸ میلی متر باران اعلام کرد.

طبق توصیه کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز قصرشیرین خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در منطقه غالبا نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی ایران می شود.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha