قانونگذار ارشد آمریکایی تیراندازی به ترامپ را «شکست امنیتی» خواند

تهران-ایرنا- در حالی که «مایک ترنر» نماینده و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تیراندازی در تجمع انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور را «شکست امنیتی» خواند، «ران جانسون» سناتور سابق جمهوری‌خواه پس از این حادثه، خواستار برگزاری جلسه استماع کنگره شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، مایک ترنر نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا امروز (یکشنبه) در شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با طرح این سوال که «چگونه شخصی می‌تواند با سلاح در مکانی مرتفع و موقعیتی برتر قرار گیرد و اقدام به ترور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق کند؟»، گفت که این حادثه «غیرقابل تصور و درک» است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر اعضای کنگره آمریکا خواستار انجام تحقیقاتی در مورد وضعیت امنیتی در تجمع انتخاباتی ترامپ شده‌اند.

مایک ترنر درباره توانایی کنگره آمریگا برای انجام تحقیقات گفت: نقش بسیار زیاد داریم. ما نظارت، بررسی و مسوولیت نسبت به منابع و دستورالعمل‌هایی که به کار گرفته می‌شوند، داریم.

رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان افزود که علاوه بر دونالد ترامپ، «دیروز دموکراسی‌ ما به یک گلوله جا خالی داد.»

از سوی دیگر، ران جانسون، رئیس سابق کمیته امنیت داخلی سنا، به درخواست‌ها برای تحقیقات کنگره درباره امنیت تجمع انتخاباتی روز شنبه ترامپ در پنسیلوانیا پیوست.

جانسون امروز یکشنبه در برنامه‌ای در شبکه «سی‌ان‌ان» درباره تلاش نافرجام برای ترور رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: این یک شکست بود. بدون شک باید جلسه استماع کنگره برگزار شود.

وی با بیان اینکه بدیهی است که نباید فردی که اسلحه به همراه داشت، می‌توانست به آن بلندگاه برود، گفت که در مورد این حادثه «وزارت دادگستری، سرویس مخفی [ایالات متحده] و اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) باید به طور کامل شفاف باشند.»

در جریان تجمع انتخاباتی عصر روز گذشته در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله ده ها متری از تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند. در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha