۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵
کد خبر: 85539473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قم در شب تاسوعای حسینی عزادار سقای دشت کربلاست

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵
کد خبر: 85539473
قم در شب تاسوعای حسینی عزادار سقای دشت کربلاست

قم - ایرنا - عاشقان سید و سالار شهیدان در شب تاسوعای حسینی در شهر مقدس قم در آیین‌های عزاداری شرکت کرده و بر مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به‌ویژه حضرت ابوالفضل عباس(ع) به سرو سینه می‌زنند.

به گزارش ایرنا،بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است و شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌ این مصیبت بزرگ را به کریمه اهل ‌بیت(ع) تسلیت‌ می‌گویند.

قم در این شب حزن‌انگیز شاهد جلوه‌های بی‌بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم با برافراشتن بیرق‌های مشکی در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا(ع) ویاران باوفایش بویژه علمدارکربلا عزاداری می‌کنند.

قم در شب تاسوعای حسینی عزادار سقای دشت کربلاست

بدون انس با دستگاه سیدالشهدا(ع) امکان سیر و سلوک وجود ندارد

سخنران حرم بانوی کرامت نیز عصر امروز در مراسم عزاداری حسینی با بیان اینکه بدون انس با دستگاه سیدالشهدا(ع) امکان سیروسلوک وجود ندارد؛ گفت: ترس از آینده، ناسازگاری با محیط، تشویش فکری، ناامیدی و... تماماً به‌خاطر روزمرگی‌های دنیوی به وجود می‌آید و تمام این ها را می‌توان با اتصال به دستگاه سیدالشهدا(ع) از بین برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: جوانانی که در دنیا به مرحله اضطرار می‌رسند بهترین پناهگاه برای آن‌ها پناه‌بردن به سیدالشهدا(ع) است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) همانند کشتی نجات تا انسان را به ساحل امن نرساند رها نخواهد کرد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه بدون انس با دستگاه سیدالشهدا امکان سیروسلوک وجود ندارد، تأکید کرد: کسی که همراه مکتب حسینی باشد هیچگاه راه هدایت و درستی را گم نخواهد کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: ترس از آینده، ناسازگاری با محیط، تشویش فکری، ناامیدی و دیگر مشکلات فکری و روحی تماماً به‌خاطر روزمرگی‌های دنیوی به وجود می‌آید و تمام این ها را می‌توان با اتصال به دستگاه سیدالشهدا(ع) از بین برد.

وی افزود: قرائت زیارت عاشورا رزق بابرکت، عمر بابرکت، دفع چشم و نظر، دفع شرور و بدی‌ها، تبدیل شدن شر به خیر، آرامش بخشی به جسم و روح انسان را به دنبال دارد.

مؤمنی تأکید کرد: کسی که با دستگاه سیدالشهدا(ع) انس گیرد زیر چتر حمایتی خداوند قرار خواهد گرفت و انسان به مرحله مقام محمود خواهد رسید.

آیین عزاداری در دفاتر مراجع تقلید

آیین‌های سخنرانی و مداحی در بیوت علما و مراجع تقلید از جمله آیات عظام حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری قم برپا شد و سخنرانان به تبیین نهضت عاشورا و نقش حضرت ابالفضل العباس دراین قیام پرداختند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به حضرت سید الشهدا(ع) نشان دادند.

همچنین عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع)‌نیز دراین شهر مقدس با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

قم در شب تاسوعای حسینی عزادار سقای دشت کربلاست

حضرت عباس ابن علی(ع) با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در چهارشعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل ‌بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا حضرت عباس(ع) برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را به شهادت رساندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha