شیعه امام حسین (ع) در برابر کشتار مردم فلسطین سکوت نمی‌کند

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های امام حسین (ع) از جمله ایستادگی مقابل حاکمان زورگو گفت: شیعه این امام نمی‌تواند ظلم و کشتار مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه دوشنبه در آئین خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی افزود: محبت اهل بیت (ع) سرمایه و نعمتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده اما باید بدانیم که از این نعمت و سرمایه چگونه استفاده کنیم.

وی گفت: محبت یک طرفه از سوی ما به اهل بیت(ع) کفایت نمی کند، محبت باید دوطرفه باشد، باید همانگونه که به اهل بیت عصمت و طهارت محبت داریم، باید تلاش کنیم امام هم به ما محبت داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: برای بهره مندی از این نعمت لازم است آموزه‌های نورانی اباعبدالله الحسین(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم و بدانیم راه امام حسین(ع) باز است و به عدد خلایق راه برای حضور در خیمه آن حضرت وجود دارد.

مروی افزود: قیام امام حسین(ع) برای حاکم کردم دین پیامبر(ص)، فضائل اخلاقی و دین خدا در جامعه و زدودن رذائل اخلاقی بود.

وی گفت: می‌توانیم در هر شرایطی با عمل به قرآن، سنت پیامبر (ص) و سیره علی (ع) و الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) خود را وارد خیمه حیات بخش امام حسین(ع) کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی، تقوی الهی و یاری رساندن به مردم را از مصادیق یاری دادن به امام حسین(ع) دانست و گفت: با عمل به آموزه‌های قرآن در جامعه، کسب و کار، اداره و جای جای جامعه و زیر پا قرارندادن حق الله و حق الناس می‌توانیم در مسیر امام حسین (ع) قرا بگیریم.

مروی ادامه داد: مهمترین جلوه شگفت انگیز صبر در عاشورا را از ناحیه حضرت عباس(ع) مشاهده می کنیم، چنانچه معصوم(ع) می فرمائد ملائک از صبر و پایداری حضرت عباس(ع) در تعجب بودند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: همچنین تجلی آیات الهی در خصوص ایمان و صبر را در حضرت سیدالشهدا و یاران ایشان مشاهده می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha