۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۶:۵۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85540186
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بانوان حسینی در «ششتمد» خراسان برگزار شد

سبزوار- ایرنا- اجتماع بانوان حسینی «ششتمد» همزمان با دهه نخست ماه محرم،‌ دوشنبه‌شب در این شهرستان غربی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ششتمد گفت: جمعیت زیادی از بانوان محجبه این شهرستان در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در این آین حضور یافته و با عزاداری برای سالار شهیدان به سوگواری و سینه‌زنی پرداختند.

محمدرضا غریبی افزود: برپایی هیات سینه زنی بانوان محجبه جلوه ای خاص به خیابان های شهر ششتمد در ایام محرم بخشیده بود و این اقدام شایسته سبب شد دیگر بانوان هم‌ که نظاره گر این هیات عزاداری بودند، به هیات بانوان بپیوندند.

اجتماع بانوان حسینی در «ششتمد» خراسان برگزار شد

وی گفت: این اجتماع پرشور با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، نوحه خوانی و آیین های محرمی، سینه زنی، ذکر توسل و روضه خوانی همراه بود.

وی گفت: خواهران عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ششتمد مسوولیت انتظامات و حفظ کرامت بانوان عزادار را برعهده داشتند.

غریبی ادامه داد: هیات های مذهبی در دهه محرم‌در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر گام بر می دارند، چون یکی از انگیزه های اصلی قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha