۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85540323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زخمی شدن یک نیروی ضدتروریسم فرانسوی با چاقو در آستانه المپیک تابستانی

تهران- ایرنا- یک سرباز فرانسوی مامور سازمان ضدتروریستی برای تامین امنیت بازهای المپیک تابستانی در پاریس مورد ضربات چاقو قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار این خبر افزود: یک هفته مانده به آغاز بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴پاریس، مقامات دولت فرانسه گفتند که یک سرباز این کشور در نیروی ضد تروریسم عصر روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) در ایستگاه قطار مرکز پاریس هدف حمله با چاقو قرار گرفت و زخمی شد.

«ژرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر) نوشت: این سرباز در عملیات «سنتینل» هنگام گشت زنی در ایستگاه راه آهن شرق پاریس با چاقو زخمی شد. حال او وخیم نیست و عامل این جنایت دستگیر شد.

در همین حال «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه نیز در شبکه ایکس در مورد این حادثه نوشت: ما به یاد سرباز مجروحی هستیم که امروز عصر در ایستگاه راه آهن به عنوان بخشی از عملیات سنتینل مستقر شد. مایلم از نیروهای مسلح فرانسه که بیش از هر زمان دیگری به تضمین امنیت مردم این کشور کمک می کنند، حمایت و تشکر کنم.

به گزارش سی ان ان، این اتفاق در حالی رقم خورد که فرانسه تدابیر امنیتی خود را تا پیش از برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شدت افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، عملیات «سنتینل» یا عملیات «نگهبان» عملیاتی نظامی شامل ۱۰ هزار سرباز و چهار هزار و ۷۰۰ نیروی پلیس و ژاندارمری است که پس از حملات ژانویه ۲۰۱۵ با هدف محافظت از «نقاط» حساس در خاک فرانسه مقابل تروریسم ایجاد شد. در حملات نوامبر ۲۰۱۵ پاریس این عملیات تقویت و به بخشی از وضعیت اضطراری در فرانسه تبدیل شد که به دلیل ادامه تهدیدات تروریستی و حملات همچنان ادامه دارد.

بازی های تابستانی المپیک ۲۰۲۴ قرار است از ۲۶ جولای تا ۱۱ ماه اوت ۲۰۲۴ برابر با پنجم تا ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ در پاریس برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha