دست رد بروکسل بر سینه مدعیان «تروریستی» نامیدن «آنروا»

تهران- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) بر مخالفت این اتحادیه با تروریستی دانستن آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تأکید و اعلام کرد که بروکسل به همراه سایر طرف ها به کمک به این آژانس امدادرسان ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، «جوسپ بورل» در نشست خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در بروکسل، گفت: تروریستی دانستن آنروا را مردود می دانیم و به همراه سایر طرف ها به کمک کردن به این آژانس ادامه می دهیم.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت شراکت بین اردن و این اتحادیه در زمینه های مختلف تأکید کرد.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در ماه می (اردیبهشت) پیش نویس قانون تروریستی دانستن آژانس امدادرسان آنروا را در شور اول تصویب کرد.

براساس این پیش نویس، کلیه ارتباطات و تماس ها بین رژیم صهیونیستی و این سازمان قطع و دفاتر آن در سرزمین های اشغالی تعطیل خواهد شد. همچنین بندهای مرتبط با مجازات سازمان های تروریستی بر این آژانس امدادرسان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آنروا یکی از آژانس‌های فعال در حوزه خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی تحت نظر سازمان ملل است که مقامات صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) با هدف تشدید آلام مردم غزه و کشتار و محرومیت بیشتر آنها، این آژانس را آماج حملات و اتهامات متعددی قرار داده اند.

اتهامات تل آویو علیه آنروا باعث قطع کمک‌های کشورهای غربی به سازمان آنروا شد. اگرچه با روشن شدن بی پایه بودن این ادعاها برخی از این کشورها کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفتند اما آمریکا تحت نفوذ لابی صهونیست همچنان این محدودیت‌ها را بر آنروا اعمال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha