۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85540386
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورا در قشم اقامه شد

۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85540386
نماز ظهر عاشورا در قشم اقامه شد
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - نماز ظهر عاشورا به یاد برپایی نماز خونین عاشورا در کربلا، توسط حضرت امام حسین(ع) در بین سوگواران حسینی در قشم اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) و اعضای هیات‌های سوگواری بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس همزمان با روز عاشورای حسینی با طنین‌انداز شدن اذان ظهر، نماز باشکوه این روز را برپا کردند.

این آیین معنوی به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مصلی امام علی(ع) شهر قشم برگزار شد و عزاداران حسینی به صورت گسترده در آن شرکت کردند.

در آیین ویژه‌ای که در این مصلی برپا شد، صدها نفر از عزاداران حسینی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم نماز ظهر عاشورا را برپا کردند.

حضور نوجوانان و جوانان و قشمی با لباس‌های مشکی به خاطر سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در این نماز باشکوه جلوه‌های خاصی را ایجاد کرده بود.

نمازگزاران عاشورایی در قشم با برگزاری نماز ظهر عاشورا میثاق دوباره ای با سالار شهیدان در به جای آوردن نماز اول وقت و پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر کردند.

اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر روز عاشورا در سال ۶۱ هجری قمری با وجود تیراندازی های لشگریان عمربن سعد، نماز جماعت را با حضور اصحاب و انصار برپا کردند که برای حفاظت از جان نمازگزاران، تعدادی از اصحاب امام حسین (ع) نیز شهید و مجروح شدند.

روح عبودیت و تسلیم پذیری امام حسین (ع) در برابر معبود خویش، توجه و اهمیت نماز، نقش و سازندگی آن؛ دو عنصر و انگیزه مهم آن امام آزاده در اقامه نماز در آن هنگامه حساس نبرد و پیکار بود.

۶۵ هیات مذهبی در قشم آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha