عاشورا نماد ایستادگی در برابر ظلم و تجلی‌گاه ارزش‌های انسانی است

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ عاشورا، فرهنگ پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است، گفت: زنده نگه داشتن ارزش‌های انسانی و احکام الهی از فلسفه‌های وجودی عزاداری ایام محرم و روز عاشورا است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید نصیر حسینی سه شنبه در مراسم روز عاشورا در یاسوج با اشاره به فضایل گریستن و عزاداری در مصیب سیدالشهدا(ع) اظهارکرد: قیام عاشورا، پرچمی برافراشته در برابر ظلم و ستم و تجلی‌گاه ایستادگی در برابر جنایتکاران و دشمنان دین است.

وی با تأکید بر شناخت یزیدیان زمان، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر جنایتی هولناک را در غزه رقم زده و حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه نمی‌توان عزادار امام حسین(ع) بود ولی بر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه چشم پوشید، گفت: جبهه مقاومت و در راس آن انقلاب اسلامی هم‌اکنون در کنار مظلومان تاریخ، پرچم امام حسین(ع) را برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار جهانی برافراشته نگه داشته‌اند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به درس‌های عاشورا، گفت: توکل، عمل به تکلیف، اخلاص، ایثار و امر به معروف و نهی از منکر از جمله آموزه‌های این واقعه عظیم است.

وی فرهنگ عاشورا را چشمه جوشان معرفت و انسانیت و گنجینه‌ای لبریز از ارزش‌های انسانی و اجتماعی دانست و افزود: هرچه در این مسیر (ماه محرم) هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه است.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است و درس‌های این مکتب الهی چراغ راه بشریت در مسیر سعادت و رستگاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha