آیین شام غریبان امام حسین (ع) در مشهد برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین سنتی شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) جمعه شب با حضور تولیت آستان قدس رضوی، صدها خادم بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین سنتی جمعی از خادمان بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا هر کدام، یک لاله شمع در دست داشته و لباس خدمت بر تن کرده بودند و همنوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که "لبیک یا حسین" و "مظلوم حسین جان" می گفتند خود را به صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی رساندند.

خادمان بارگاه منور رضوی و در راس آنان، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی قرار گرفتند و آیین سنتی شام غریبان پس از گردهمایی آن جمعیت چند صد نفری خادمان با مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سوگواری برای شام غریبان امام حسین (ع) پایان یافت.

خیل عظیمی از زائران و مجاوران عزادار در صحن و سرای حرم مطهر رضوی خادمان را در آیین سنتی شام غریبان مشایعت کردند و سوگوار غریبان امام حسین (ع) شدند.

مراسم شام غریبان از شبکه‌های ملی صدا و سیما نیز پخش شد تا عاشقان و دلدادگان امام هشتم از اقصی نقاط کشور امکان همراهی با این مراسم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha