شورای اقتصاد مجوز استفاده از تامین اعتبار خارجی خط ۲ مترو تبریز را ابلاغ کرد

تبریز- ایرنا- شهردار تبریز گفت: تخصیص سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان فاینانس (منابع مالی چینی) ساخت خط ۲ مترو این شهر از سوی شورای اقتصاد ابلاغ شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: بهره‌مندی از تسهیلات خارجی یکی از راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‌های ملی تبریز است که روند ساخت این طرح ها را شتاب می‌بخشد.

وی افزود: بر این اساس درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای ساخت خط ۲ متروی تبریز در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.

هوشیار اعلام کرد: مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح ساخت فاز اول خط ۲ قطار شهری تبریز توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

شهردار تبریز با اشاره به مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن اعلام کرد: مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزدهای آن سه میلیارد و ۳۲۲ میلیون یوان چینی است که دولت متعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است.

هوشیار اضافه کرد: این تسهیلات صرفا برای هزینه در فاز اول خط ۲ متروی تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی پروژه به عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور، شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد است.

وی یادآور شد: بر اساس زمان بندی انجام گرفته، فاز اول خط ۲ متروی تبریز حد فاصل قراملک تا استانداری تا خرداد سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، خط۲ قطارشهری تبریز شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع و با عبور از خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و زیر خیابان های آخونی و قدس در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) از طریق ایستگاه تبادلی با خط۱ مرتبط می شود و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

اجرای خط۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا بوده و در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

فاز اول این خط از منطقه قراملک آغاز شده و تا ایستگاه دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجراست.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha