خوشنویسان بستک هرمزگان اشعار عاشورایی کتابت کردند

بندرعباس - ایرنا - همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش، جمعی از هنرمندان انجمن خوشنویسی شعبه بستک هرمزگان اشعار شعرای بزرگ ادبی اهل سنت را در رثای حادثه خونین عاشورای سال ۶۱ هجری قمری کتابت کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک گفت: خوشنویسان در نشستی هنری، اشعاری از سروده‌های شعرای شهرستان بستک همچون (فایز، غیرت، همّت بستکی و مولانا نامی فتویی) را انتخاب کرده و در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ کتابت و خوشنویسی کردند.

محمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این رویداد هنری در راستای طرح قرارگاه شهید آوینی عصر سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ برابر با عاشورای حسینی برگزار شد.

وی بیان کرد: هر ساله به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش هنرمندان بستکی در شاخه‌های مختلف هنری به خلق آثار می‌پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین جهانگیری امام جمعه بستک، محمد جلالی فرماندار و سرهنگ حجت الله شعبانی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، در این آیین هنری که در دفتر انجمن خوشنویسان شعبه بستک برگزار شد، با خوشنویسان دیدار کرده و این ابتکار فرهنگی هنرمندان را ستودند.

شهرستان بستک در ۲۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha