۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85540847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا البرز: ظرفیت تصفیه خانه پساب شهرجدید مهستان ۲ برابر شد

کرج - ایرنا- مدیر عامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید مهستان این استان برای تامین آب مورد نیاز درختان غیر مثمر و فضاهای سبز این شهر به ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا نامداری " روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: بخش نخست این تصفیه خانه به ظرفیت ۱۱هزارو۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز در دهه ۹۰ به بهره برداری رسید و اکنون نیز بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید مهستان وارد مدار شده و ظرفیت تصفیه پساب آن به ۲۲ هزارو۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: استفاده از آب حاصل بازچرخانی برای مصارف کشاورزی غیرمثمر و آبیاری فضاهای سبز، احیای آب‌های زیرزمینی، فرایندهای صنعتی و احیای محیط‌زیست از راهکار های موثر در حفظ منابع آبی و تغذیه سفره های زیر زمینی محسوب می شود.

وی افزود: تکمیل بخش سوم این تصفیه خانه نیز به ظرفیت ۱۱هزارو۲۰۰ متر مکعب در دست اقدام است که با بهره برداری از آن ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید مهستان به ۳۳هزارو۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ادامه داد: در زمان حاضر با بهره برداری از نیم مدول دوم این تصفیه خانه ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز پساب تولید و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

نامداری گفت : مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا البرز و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان نمایندگان درون سازمانی و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده برون سازمانی به صورت مستمر فرآیند تصفیه پساب ها را مورد رصد و پایش قرار می دهند.

شهرجدید مهستان (شهرجدید هشتگرد) با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha