جوین، رتبه سوم ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا - مدیر برق شهرستان «جوین» گفت: این شهرستان غربی خراسان رضوی، با بستن قرارداد برای راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی، رتبه سوم استان را در ایجاد و توسعه این نیروگاه‌های کوچک دارد.

به گزارش ایرنا، مجید صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در راستای توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک حمایتی در این شهرستان، قراردادهایی برای ایجاد بیش از ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی با مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان بسته شده است که ۲۸ نیروگاه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ۱۵ نیروگاه نیز در حال ساخت است و بقیه موارد نیز به محض تامین اعتبار مورد نیاز از طرف دوایر و دستگاه‌های متولی ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

مدیر برق جوین با اشاره به اجرای نهضت "تولید محصول سبز با برق سبز" در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی ساخت سه نیروگاه خورشیدی ویژه چاه‌های کشاورزی نیز در شهرستان جوین انجام شده و بهره برداری از آنها آغاز شده است.

صادقی، هدف از اجرای این طرح را توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بخش کشاورزی و تامین برق مورد نیاز چاه‌های آب کشاورزی از طریق انرژی پاک و تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح، علاوه بر معافیت چاه‌های کشاورزی از مدیریت بار در اوج مصرف تابستانی، منجر به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و نیز آلایندگی‌های زیست‌محیطی می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) جوین پیش از این هزینه نصب و راه اندازی هر نیروگاه کوچک خورشیدی را حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرده و گفتته بود: هر یک از این نیروگاه‌ها در ماه‌های ابتدایی حدود ۴۰ میلیون ریال درآمد برای مددجویان دارد که بخشی از آن بابت پرداخت اقساط تسهیلات کمیته امداد کسر می شود.

۲ هزار و ۷۰ خانوار با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جوین هستند.

شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی هستند.

نقاب، مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha