نتایج یک نظرسنجی: محبوبیت ونس از کامالا هریس کمتر است

تهران-ایرنا- یافته‌های موسسه افکارسنجی» یوگاو» حاکی از آن است که کامالا هریس، معاون جو بایدن، محبوبیت بیشتری نسبت به جی دی ونس، ‌معاون تازه معرفی شده دونالد ترامپ دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نیوزویک، ‌ داده‌های موسسه نظرسنجی «یوگاو» نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در مورد دیدگاه‌های مطلوب یا نامطلوب نسبت به جی دی ونس، ‌معاون دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا، اختلاف نظر دارند.

این گزارش افزود: کامالا هریس، ‌معاون جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، از نظر "محبوبیت" نسبت به ونس برتری دارد. رتبه محبوبیت هریس ۴۹ درصد و رتبه محبوبیت ونس ۲۸ درصد است و این حاکی از اختلاف بالای این دو نفر در کسب آرای رای‌دهندگان است.

هریس در نظرسنجی یوگاو از نظر «شهرت»، نیز از ونس فراتر رفت، ‌به طوری که ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که درباره معاون رئیس جمهور فعلی مطالبی «شنیده اند» در حالی که تنها ۶۳ درصد ونس را می شناختند.

۲۲ درصد از رای دهندگان نسبت به ونس دیدگاهی «بسیار نامطلوب» داشته و تنها ۱۴ درصد دیدگاه «بسیار مطلوب» دارند.

این گزارش نوشت: ۴۳ درصد رای‌دهندگان می گویند در مورد ونس «مطمئن نیستند» که این موضوع ناشناخته بودن نسبی سیاست‌های معاون تازه کار ترامپ از نظر مردم آمریکا را برجسته می کند.

جی دی ونس، سناتور اوهایو، پیش از این از منتقدان سرسخت ترامپ بود و خود را فردی توصیف می کرد که هرگز حامی ترامپ‌ نخواهد شد. وی در مصاحبه ای با شان هانیتی، ‌مجری فاکس نیوز ادعا کرد که دیدگاه‌های گذشته‌اش درباره ترامپ متاثر از «دروغ‌گویی‌ها و تحریف‌های رسانه‌ها» بوده و حالا از دوران حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید تمجید می‌کند. ونس تاکید کرد که پس از ملاقات با ترامپ در سال ۲۰۲۱(۱۳۹۹) -تقریباً زمانی که ونس فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد- به او «بسیار بسیار نزدیک» شده است.

بنا بر این گزارش، پس از فشارهای شدید دموکرات‌ها به بایدن برای کناره‌گیری از نامزدی این حزب و زیرسوال بردن آمادگی او برای ریاست جمهوری، کامالا هریس، به‌عنوان جایگزین بالقوه جو بایدن در صدر فهرست دموکرات‌ها مطرح شده است. این در حالی است که هریس همچنان از نامزدی بایدن حمایت کرده و پیشنهادها مبنی بر کناره‌گیری بایدن را رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha