۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85540964
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نذری از جنس نوعدوستی + فیلم

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85540964
سعید وحیدی
نذری از جنس نوعدوستی + فیلم

بجنورد- ایرنا- ماه محرم در خراسان‌شمالی نذرهایی از جنس نوع دوستی و به رنگ سرخ دارد، نذری که نجات‌ بخش بیمارانی می شود که ادامه زندگی‌شان به همین قطره‌های خون وابسته است.

به گزارش ایرنا، دهه اول محرم امسال را در حالی سپری کردیم که یک اتفاق فرهنگی خوب در آن گسترش یافت، اتفاقی که متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه‌ ایرانی است.

اهدای خون با نیت نذر، اتفاق بسیار ارزشمندی است که گرچه در سال‌های گذشته هم رواج داشت اما امسال گستره بیشتری پیداکرد و مردم نسبت به این اقدام نوع دوستی احساس مسوولیت بیشتری نشان دادند.

اگر مردم به‌ دلیل مشغله در باقی ایام سال نمی توانند نذری از جنس نوع دوستی داشته باشند، در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان با توجه به تعطیلات عاشورا و تاسوعا توانستند با مراجعه به ایستگاه‌های انتقال خون، نذر خود را ادا و با این کار خداپسندانه به نیازمندان زیادی کمک کنند.

دهه اول محرم یکهزار و ۲۵۸ نفر از شهروندان نوع دوست خراسان شمالی همانند سراسر کشور با بزرگان دین و سالار شهیدان انس گرفتند و عمیقا متاثر از فداکاری و انسانیت این معصومان به مراکز اهدای خون مراجعه کردند.

براساس اعلام سازمان انتقال خون خراسان شمالی از این تعداد افراد نوع دوست، یکهزار و ۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته اشت.

نذری از جنس نوع دوستی + فیلم

سال افراد مراجعه کننده اهدای خون اولین بار بانوان
دهه اول محرم ۱۴۰۳ ۱۲۵۸ ۱۰۱۴ ۱۷۶ ۱۱۲
دهه اول محرم ۱۴۰۲ ۱۲۰۰ ۹۹۸ ۱۹۵ ۱۱۶

اهدای یکهزار و ۱۴ واحد خون

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی می گوید: یکهزار و ۲۵۸ نفر از مردم نوعدوست این استان در دهه اول محرم به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر هادی نوری می افزاید: از این تعداد ۱۱۲ نفر بانوان بودند و ۱۷۶ نفر نیز برای بار اول با مراجعه به پایگاه انتقال خون موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اجرای پویش نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان، می گوید: پویش نذر خون در بجنورد در روز تاسوعای حسینی از ساعت ۱۹ تا ۲۴ و در روز عاشورای حسینی از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ اجرا و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

نوری با اشاره به افزایش پنج درصدی اهدای خون در سه ماهه نخست امسال، بیان می کند: هفت هزار و ۷۹۷ نفر از مردم نوعدوست استان در سه ماهه نخست امسال موفق به اهدای خون شدند که این آمار پنج درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی یادآور می شود: این در حالی است که هشت هزار و ۸۲۶ نفر در مدت مشابه پارسال به مراکز خون گیری مراجعه و هفت هزار و ۴۱۸ نفر خون اهدا کردند.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha