۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85541023
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری گلستان به ۷.۸ درصد رسید

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85541023
نرخ بیکاری گلستان به ۷.۸ درصد رسید

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: براساس آخرین پایش انجام شده، نرخ بیکاری استان گلستان در بهار امسال به ۷.۸ درصد رسیده است.

سیدمحمد دهنوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر نرخ مشارکت اقتصادی استان گلستان به نرخ میانگین مشارکت اقتصادی کشور و نرخ بیکاری به میانگین کشور رسیده که این اتفاق، ایده‌آل‌ترین شرایط از زمان استان شدن گلستان است.

وی تولید ناخالص داخلی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تاثیرگذار اقتصاد گلستان برشمرد و افزود: هنگامی که استان را تحویل گرفتیم درآمد ناخالص گلستان به قیمت جاری ۶۱۰ هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر به ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال رسید، همچنین درآمد ناخالص استان از ۸۰ هزار میلیارد ریال به ۹۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: در شاخص تورم استان از ۴۳.۱ درصد در شهریور ماه ۱۴۰۰ به ۴۰.۵ درصد در اواخر پارسال رسید و شاخص تورم استان در تابستان امسال به میانگین کشوری نزدیک شده است.

دهنوی، نرخ رشد اقتصادی را یکی از بهترین ابزارهای سنجش عملکرد اقتصادی گلستان دانست و توضیح داد: ما استان را با نرخ رشد اقتصادی منفی ۵.۴ تحویل گرفتیم که این شاخص در حال حاضر به مثبت ۴.۳ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در بهبود فضای کسب و کار از جایگاه ۲۱ کشور به جایگاه ۱۲ رسیده و نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد، یادآور شد: در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری نیز استان گلستان در سه سال پیاپی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم اشاره کرد و توضیح داد: در حالی که میزان سرمایه‌گذاری خارجی از سال‌های ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۸۵ میلیون دلار بوده این میزان تنها در ۲ سال گذشته با رشد بیش از هفت درصدی به ۲۴ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: میزان بیمه‌شده‌های اصلی تامین اجتماعی استان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹، ۲۹ هزار و ۸۷۲ نفر بوده که این شاخص در ۲ سال گذشته به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده و این آمار نشانه عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی است.

دهنوی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ید کشور در استان گلستان تولید می‌شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم برای نخستین بار زنجیره ید را در استان ایجاد کرده و در حال حاضر مشتقات ید در استان تولید می‌شود.

به گفته وی؛ ۶۵ درصد توتون، ۳۰ درصد پلی استایرن، ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۲۰ درصد نئوپان و ام‌دی‌اف، ۱۵ درصد ذغال سنگ و ۱۵ درصد روغن خام و تصفیه شده، ۱۰ درصد تولید پریفرم کشور در استان گلستان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha