هشدار «سازمان پزشکان بدون مرز» درباره وضعیت بیمارستان‌های غزه

تهران-ایرنا- «سازمان پزشکان بدون مرز» درباره وضعیت اسفناک بیمارستان‌های نوار غزه و نبود امکانات اولیه درمان در آنها هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «سازمان پزشکان بدون مرز» در بیانیه ای، درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های غزه هشدار داد و اعلام کرد: بیمارستان های نوار غزه فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه، تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست خواهند داد.

این نهاد بین المللی، پزشکان و کادر درمان در نوار غزه را به خاطر از بین رفتن سیستم بهداشت و سلامت این منطقه، تحت فشار شدید روحی و جسمی اعلام کرد و نوشت: هر حمله به نوار غزه، تیم های پزشکی و کادر درمان این منطقه را تحت شدیدترین فشارهای غیرقابل تحمل قرار می دهد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در بیش از ۹ ماه جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، پزشکان و کادر درمان دچار آسیب‌های روحی شدیدی شده اند زیرا هیچ جای امنی باقی نمانده و آنها هر روز شاهد شهادت تعداد بیشتری از مردم منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha