۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85541089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آکسیوس: نتانیاهو مخفیانه برای جلب رضایت ترامپ تلاش می‌کند

تهران-ایرنا- تارنمای آکسیوس نوشت، به دنبال ترورنافرجام دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، پشت پرده، برای ترمیم روابط وی با رئیس جمهوری سابق آمریکا تلاش می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این تارنمای آمریکایی افزود: متحدان نتانیاهو دستکم چهاربار در سه سال گذشته برای ترمیم روابط، با ترامپ دیدار داشته اند. روابط ترامپ و نتانیاهو به دنبال پیام تبریک رئیس رژیم صهیونیستی به جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا بعد از پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ به وخامت گرایید.

یکی از مشاوران نتانیاهو به آکسیوس گفت تلاش های مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب رضایت ترامپ پیشرفت هایی داشته است اما ترامپ همچنان عصبانی است.

اکنون مشاوران نتانیاهو نگران هستند که اگر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) پیروز شود، مانند دوره نخست ریاست جمهوری اش، روابط وی با نتانیاهو نزدیک نباشد.

ترامپ، نتانیاهو را به عدم وفاداری به دلیل تبریک به بایدن متهم کرده و از این که نتانیاهو ادعاهای او درباره تقلب در انتخابات را تایید نکرده است، خشمگین است.

ترامپ همچنین از این که کابینه نتانیاهو درباره صلح با فلسطینی ها جدی نیست نگران است.

ترامپ از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به مواضع رژیم صهیونیستی (طوفان الاقصی) و آغاز جنگ غزه، از اسرائیل حمایت کرده اما این حمایت شامل شخص نتانیاهو نمی شود.

یک مشاور سابق رئیس جمهوری پیشین آمریکا به اکسیوس گفت: ترامپ بعد از انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۰ از نتانیاهو ناامید شده و نگران شکست های وی است که به حمله ۷ اکتبر منجر شد.

یک مشاور ترامپ مدعیست که اگر او در ژانویه روی کار آید و نتانیاهو در قدرت باشد، دو طرف هنوز هم می توانند با هم کار کنند.

قبل از تلاش برای ترور ترامپ، یکی دیگر از مقامات دیگر دولت ترامپ به آکسیوس گفته بود نتانیاهو نباید انتظار داشته باشد در ابتدای دوره دوم ریاست جمهوری احتمالی ترامپ در سال ۲۰۱۷ بلافاصله به کاخ سفید دعوت شود.

به نوشته آکسیوس، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ از پاسخگویی به سوالات در این زمینه خودداری کرده است.

نتانیاهو در پیامی ویدئویی آنلاینی که همچنین برای کارزار انتخاباتی ترامپ ارسال شده است گفت که از تلاش برای ترور ترامپ شوکه شده است.

وی در این پیام، ترامپ را «رئیس جمهورترامپ» خطاب و از بکار بردن «رئیس جمهوری سابق» خودداری کرد.

دو مشاور نتانیاهو به آکسیوس گفته اند که درباره ترمیم روابط دو طرف خوشبین هستند و حتی یکی از آنها مدعی شد که فردی مانند ایلان ماسک که روابط خوبی با نتانیاهو دارد و ریاست جمهوری ترامپ را تایید کرده ممکن است به ترمیم روابط دو طرف کمک کند.

آکسیوس نوشت: انتظار می رود نتانیاهو هفته آینده در دیدار از واشنگتن با بایدن دیدار و در کنگره سخنرانی کند. به گفته مشاور نتانیاهو تاکنون برنامه ای برای دیدار او با ترامپ تدارک دیده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha