۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85541242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی ۵۵۰ نفر از مردم استان خون اهدا کردند.

حسین هاشمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز پویش اهدای خون با عنوان "فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۶۷۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کردند.

به گفته وی، مراجعه برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش و اهدای خون ۲۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هفت پایگاه‌ و مرکز ثابت و سیار انتقال خون برای جمع‌آوری خون عزاداران حسینی فعال بود که از این تعداد پایگاه ثابت شهرکرد، بروجن و یک پایگاه سیار در فرخشهر در روز تاسوعا و در روز عاشورای حسینی پایگاه ثابت شهرکرد، بروجن، بن و پایگاه سیار در امامزاده شاهزاده عزیزالله شهرکیان فعال شد.

وی اشاره به استقبال خوب مردم در روزهای ابتدای ماه محرم از پویش نذر خون گفت: هم‌اکنون وضعیت خون در استان مطلوب است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha