هشدار بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها در آذربایجان‌شرقی
عکس تزئینی

تبریز- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان هشدار داد.

«مجید فرشی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صدور هشدار جوی زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان، افزود: با گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی از عصر فردا /پنجشنبه/ بارش رگبار باران و غرش آذرخش جو استان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا عصر یکشنبه هفته آینده در استان حاکم می شود، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، لغزندگی جاده ای و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی احتمال وزش باد گاهی به نسبت شدید، خیزش یا نفوذ گرد و خاک و سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

فرشی، از دستگاه های خدمات رسان و امدادی آذربایجان شرقی از جمله شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه خواست با حفظ آمادگی کامل برای مواجهه با شرایط ناپایدار جوی، تمهیدات لازم را برای مقابله این شرایط اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha