۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85541352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۱۳۰ تن زباله در بجنورد تولید می شود

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبر: 85541352
روزانه ۱۳۰ تن زباله در بجنورد تولید می شود

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد گفت: روزانه ۱۳۰ تن زباله در مرکز خراسان شمالی تولید و به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه جمع آوری می شود.

هادی قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۰ دستگاه خودروی تمام مکانیزه با ۸۲ نیروی زباله بردار مسئولیت جمع آوری روزانه ۱۳۰ تن زباله از سطح شهر را برعهده دارند.

وی افزود: چهار غرفه تفکیک زباله به منظور تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست و کاهش حجم تولیدی زباله خانگی در سطح شهر فعال است که زباله های خشک را خریداری می کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد اضافه کرد: روزانه چهار کامیون خاک برای پوشش زباله ها و جلوگیری از انتشار آلودگی و یا اشتعال پذیری به ایستگاه زباله انجام می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه ماشین آلات با کمبود مواجه است ادامه داد: جهت ارتقای توان مکانیزاسیون سازمان خرید سه خودروی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

قربانی با اشاره به اجرای هوشمند سازی تفکیک از مبداء تاکید کرد: فراخوان جذب پیمانکار در روزنامه ها منتشر شده و بعد از طی فرآیند اداری، مشغول به کار خواهند شد تا اجرای تفکیک از مبدا ، محله به محله اجرا شود.

وی بیان کرد: سرانه متوسط تولید زباله به ازای هر نفر در مرکز خراسان شمالی ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم است و این میزان تولید تقریبا متناسب با استانداردهای کشور است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha