۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85541878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوج عزاداری دارالمومنین همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع)

همدان- ایرنا- عزاداری و سوگواری مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به اوج خود رسیده است.

به گزارش ایرنا، مردم دیار الوند از معدود استان هایی است که سومین روز شهادت سید الشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را با آداب و رسوم خاصی برگزار می کنند.

مردم مومن همدان در روز ۱۲ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان امام زین العابدین (ع) با توجه به اعتقاداتی که نسبت به شهدای کربلا و ائمه اطهار (ع) دارند آیین سومین رو شهادت امام حسین (ع) را به صورت منحصر به فرد برگزار می کنند.

اوج عزاداری دارالمومنین همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع)

اجرای تعزیه، مجسم سازی صحنه های اسارت خاندان امام حسین (ع) و صحنه خطبه خوانی حضرت زینب(س) در این روز باشکوه از جمله برنامه های خاص است.

آوردن شتر به همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع) و تزیین شترها و به تصویر کشیدن صحنه اسرای دشت نینوا از دیگر آداب و رسوم مردم همدان در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) است.

عزاداران حسینی با شرکت گسترده در هیات های عزاداری، خیابان ها و اماکن مقدس همدان از جمله امامزاده عبدالله و امازاده یحیی در عزای شهدای دشت نینوا و مظلومیت اسرای شام اشک ماتم می ریزند.

اوج عزاداری دارالمومنین همدان در سومین روز شهادت امام حسین (ع)

هیات های عزادار قدیمی و معروف همدان از جمله شالبافان، جولان، امامزاده یحیی، نظر بیگ و زینبیه با حمل علم و پرچم پس از عبور از میدان امامزاده عبدالله(ع) به سمت مساجد، حسینیه ها و تکایای خود حرکت می کنند و سپس با پایان عزاداری ها، علم و پرچم خود را در این محل قرار می دهند تا برای محرم سال آینده دوباره از آنها استفاده کنند.

بازسازی و به نمایش درآوردن طایفه بنی اسد در سومین روز شهادت امام حسین (ع) در همدان و نشان دادن مظلومیت شهدای دشت نینوا از دیگر برنامه های عزاداران حسینی در این روز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha