۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85542028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر امام‌جمعه بهشهر در جوار شهدا به خاک سپرده شد +فیلم

ساری- ایرنا- پیکر امام جمعه فقید بهشهر پس از تشییع باشکوه با حضور مردم بهشهر و شهرها و روستاهای این شهرستان و همجوار، در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید عربعلی جباری امام جمعه فقید بهشهر با حضور مردم بهشهر، نماینده ولی فقیه در ‌مازندران، تعدادی از مسوولان ملی، استانی و شهرستانی پیش از ظهر امروز -پنجشنبه- از مصلای آیت‌الله جباری تا میدان قدس بهشهر تشییع شد و در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) این شهر به خاک سپرده شد.

اقامه نماز بر پیکر امام‌جمعه فقید بهشهر توسط آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران انجام شد.

بنا بر اعلام شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، مراسم یادبود امام‌جمعه فقید بهشهر فردا -جمعه- در مصلای آیت‌الله ‌سید صابرجباری(ره) برگزار می‌شود.

مراسم وداع با پیکر حجت‌الاسلام جباری شامگاه چهارشنبه -۲۷ تیر- بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بهشهر برگزار شده بود.

پیکر امام‌جمعه بهشهر در جوار شهدا به خاک سپرده شد + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عربعلی جباری که از سال ۱۳۹۳ و پس از درگذشت آیت‌الله سید صابر جباری، امام جمعه بهشهر شده بود، شامگاه سه‌شنبه -۲۶ تیر- و در مراسم شام غریبان روستای کوهستان دچار عارضه قلبی شد و بر اثر ایست قلبی درگذشت.

پیام تسلیت رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پی درگذشت «امام جمعه شهرستان بهشهر»

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین تتوفّاهُمُ الملائکهُ الطیّبین یقولون سلامُ علیکم اُدلخلوا الجنّه بما کُنتم تعلَمون

ارتحال جانگداز و غمبار عالم جلیل القدر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عربعلی جباری رحمت الله علیه امام محترم جمعه بهشهر موجب تالّم و تاثّر گردید.

این عالم وارسته، بیش از نیم قرن از عمر شریف خویش را در نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز وعظ و خطابه در سنگر امامت جمعه شهرهای بهشهر و سرخرود سپری نموده و آنچه را خود بدان عمل می کرد، در سنگر امامت جمعه به دیگران نیز توصیه می نمود و آنگاه در شامگاه شام غریبان جد غریبش در مجلس عزای امام حسین (ع) بدرود حیات گفته است.

اینجانب این مصیبت بزرگ را محضر شریف قطب عالم امکان و نائب بحقش مقام معظم رهبری و همچنین بیت محترم ایشان و مردم شریف شهرستان بهشهر و همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و امیدوارم خداوند بزرگ روح بلند این روحانی متعهد را با اجداد طاهرینش محشور فرمایند.

عبدالعلی گواهی

رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

پیام تسلیت سرپرست معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری در پی درگذشت امام جمعه بهشهر

سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در پی درگذشت «حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری» امام جمعه فقید شهرستان بهشهر پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام سید محمود حسینی پور سرپرست معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری به این، شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
و بشّر الصّابرین؛ الّذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انّالله و انّا الیه راجعون
با تأسف فراوان رحلت عالِم ربانی و روحانی معزز و پرهیزگار حجت الاسلام والمسلمین سید عربعلی جباری، امام جمعه فقید بهشهر را که در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسن علیه السلام دعوت حق را لبیک گفت را به مردم شریف، شهیدپرور و غیور مازندران و خانواده مکرم‌ آن‌ مرحوم‌ و بخصوص‌ مردم‌ مومن و شریف بهشهر صمیمانه‌ تسلیت‌ عرض می‌نمایم.
مقام علمی در کنار تقوا و اخلاص آن سید روحانی و نیز وفاداری، تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود که امید است این خدمات به همراه زندگی زاهدانه، انقلابی و اخلاق متواضعانه ایشان در برخورد با اهالی منطقه، توشه‌ای گرانبها، برای آخرت آن عالم خدمتگزار گردد.
از خداوند متعال، در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مغفرت و رحمت الهی و علو درجات را برای ایشان مسألت مینمایم.

پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در پی درگذشت «حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری» امام جمعه شهرستان بهشهر» پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام رضا حاجی پور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت اندوهبار عالم پارسا و روحانی مردمی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عربعلی جباری امام جمعه‌ خدوم شهرستان بهشهر همزمان با عاشورای حسینی موجب تالم و تاثر گردید.
بی گمان خدمات ارزنده آن مرحوم در راه نشر معارف اهل بیت(ع) و هدایت دینی مردم در اذهان ماندگار خواهد بود.
اینجانب فقدان تاثرانگیز این روحانی والامقام را به جامعه روحانیت، بیت مکرم و ارادتمندان ایشان و نیز عموم مردم قدرشناس شهرستان بهشهر بویژه همکار عزیزم جناب آقای شریعتی نماینده ساعی و متعهد شرق مازندران تسلیت عرض می کنم و علو درجات معنوی آن بحق پیوسته و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت دارم
.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha